La Biblioteca Central d’Igualada ha incorporat al seu fons una col·lecció completa de facsímils col·leccionables que va editar la Gaia Ciència i Edicions 62 entre els anys 1976 i 1977, sobre la II República i la guerra civil. Documents 1931-1939 és una col·lecció de disset volums que va dirigir Anna Sallés i que van servir per recuperar la memòria històrica d’aquells fets en la recentment estrenada democràcia.
Aquests documents han arribat a la Biblioteca gràcies al donatiu de la llibreria Cal Rabell d’Igualada.
Cada volum de què consta la col·lecció reprodueix notícies aparegudes a la premsa d’aquells anys i compta, a més, amb una editorial escrita per autors com Teresa Pàmies, Josep Benet o el president Josep Tarradellas, entre d’altres.
El volum que enceta la col·lecció és De la proclamació de la República al Front Popular i el segueixen els següents volums: L’Estatut de Catalunya, El Parlament català, Esquerra Republicana de Catalunya, Les dretes i la Generalitat, El 6 d’octubre, El Front Popular, L’obra cultural de la Generalitat, La dona i la II República, El 19 de juliol, La fundació del PSUC, La CNT i la Generalitat, Les col·lectivitzacions, Els fets de maig del 37, La batalla de l’Ebre, La rereguarda republicana i L’ocupació de Catalunya per les tropes franquistes.
Al llarg d’aquestes pàgines el lector hi trobarà el retrat d’una època i d’uns fets que van marcar la història del país, amb curiositats de gran valor històric com una tira còmica amb consells sobre què fer en cas de bombardeig. Després de la seva catalogació aquests documents passaran a formar part de l’hemeroteca de la Biblioteca i podran ser consultats pels usuaris.

