El grup parlamentari ha registrat una proposta de resolució, a iniciativa de les diputades Montse Ortiz i Jeannine Abella, per exigir al Govern la “retirada o modificació del nou radar de tram instal·lat a l’A-2 entre els punts quilomètrics 563 i 570, a l’alçada del Bruc”, que porta 9.293 multes registrades en els primers set mesos de funcionament. Aquest dispositiu, operatiu des del setembre de 2024, controla la velocitat al llarg de gairebé 7 quilòmetres, incloent-hi el túnel del Bruc i els trams posteriors fins a Collbató.
Segons denuncia Ortiz, “l’extensió actual del radar i la reducció del límit de velocitat a 80 km/h en bona part del recorregut genera situacions de risc, especialment en un entorn amb elevada presència de vehicles pesants, una estació de servei d’alta afluència i pendents pronunciades”. La diputada recorda que, “fins a la instal·lació del radar, aquesta secció mantenia un límit de 100 km/h que no havia estat objecte de cap advertiment específic per inseguretat”.
Ortiz afirma que “el control de la velocitat dins el túnel és absolutament justificat, però l’allargament del radar més enllà d’aquest punt no respon a criteris de seguretat viària”.
Per la seva banda, la diputada Jeannine Abella assegura que “calen polítiques de seguretat viària rigoroses i basades en dades tècniques, no decisions que acabin generant més problemes que solucions per als conductors que utilitzen diàriament l’A-2”.
La proposta registrada insta el Govern a “adoptar dues mesures”, diuen; primer “modificar el traçat del radar de tram, de manera que actuï únicament dins del túnel del Bruc i, com a màxim, fins a l’estació de servei situada a la sortida”; i per altra banda “restituir les velocitats màximes vigents abans de la instal·lació del radar, sempre que els estudis tècnics ho avalin”.

