Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
17 de juny de 2021

Igualada Som-hi proposa limitar la velocitat pel Passeig a 30 km/h

Un article de
Redacció

El grup municipal d’Igualada Som-hi considera “inadmissible” l’alt nombre d’atropellaments que hi ha al passeig Verdaguer. Només en la darrera setmana se n’han comptabilitzat dos i al 2019 van morir-hi dues persones en dos atropellaments diferents. Per això, la formació progressista reclama com a solució urgent convertir el passeig a velocitat 30 i iniciar un treball de consens a l’Ajuntament per fer-lo segur.

El regidor portaveu d’Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, explica que “proposem al govern de Junts una mesura de xoc com és la velocitat 30 a tot el Passeig. Es tracta d’una mesura fàcil d’implantar i que reduiria dràsticament la sinistralitat del carrer i ens permetria guanyar temps mentre es treballa una proposta definitiva per a fer el Passeig segur per als vianants. No ens podem permetre, com a ciutat, que tot sovint hi hagi atropellaments al Passeig i que alguns hagin tingut conseqüències fatals. No es pot esperar més, cal actuar urgentment”.

A més de marcar la velocitat a 30 quilòmetres per hora, la formació que integren PSC, Comuns i el grup ciutadà Igualada Oberta també contempla altres actuacions com la creació d’un nou carril bici i de patinets per la calçada, tot alliberant l’espai central del Passeig i destinant-lo exclusivament als vianants, augmentar la llum als passos de vianants, instal·lar semàfors en groc als passos de vianants que no en tenen i reordenar l’aparcament i els carrils per augmentar la visibilitat i la seguretat. Totes aquestes, però, són propostes que Igualada Som-hi considera que s’haurien de discutir amb consens una vegada decretada velocitat a 30.

Jordi Cuadras recorda que moltes ciutats estan convertint els seus carrers a 30 quilòmetres per hora. Bilbao, per exemple, ha estat una ciutat pionera i ha estat la primera en posar aquesta velocitat a tots els seus carrers: “No es tracta de cap ocurrència, es tracta de prioritzar la seguretat de vianants i bicicletes, reduir la contaminació, el soroll i evitar atropellaments. De fet, tots els estudis marquen que si una persona és atropellada a 50 quilòmetres el risc de morir és del 90%, mentre que si és atropellada a 30km/h aquest risc es redueix fins al 10%. Volem un Passeig segur i, amb les dades de sinistralitat que hi ha, la política de mobilitat de l’Ajuntament hauria de prioritzar aquest objectiu”, afirma Cuadras.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×