Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

2 de novembre de 2025

Igualada registra 95 habitatges iniciats el primer semestre de 2025, xifra que suposa un increment del 692% en un any

L’Associació de Promotors de Catalunya (APCE), i CaixaBank han analitzat la situació del sector immobiliari a la Vegueria Penedès

Un article de

L’Associació de Promotors de Catalunya (APCE) i CaixaBank han analitzat la situació del sector immobiliari al municipi i les possibilitats que ofereix a les empreses promotores i constructores de l’Àmbit del Penedès i l’Anoia, en la sessió immobiliària “Conjuntura Immobiliària Residencial a l’Àmbit del Penedès i Anoia”, celebrada fa pocs dies a L’Escorxador a Vilafranca del Penedès. La jornada ha aplegat a nombrosos representants d’empreses promotores i constructores del Penedès.

Segons les dades que es van proporcionar, Igualada registra 95 habitatges iniciats el primer semestre de 2025, xifra que suposa un increment del 692% respecte el mateix període de l’any anterior. Pel que fa als habitatges acabats, la capital de l’Anoia registra 36 habitatges acabats, una xifra un 200% superior a la registrada l’any anterior. A escala comarcal, l’Alt Penedès registra 97 habitatges iniciats durant el primer semestre de 2025, xifra que suposa un increment del 106% respecte el mateix període de l’any anterior.

Pel que fa als habitatges acabats, el primer semestre del 2025 es van acabar 107 habitatges, una xifra un 5% inferior a la registrada l’any anterior. El Baix Penedès registra 86 habitatges iniciats durant el primer semestre del 2025, xifra que suposa una davallada del 28% respecte el mateix període de l’any anterior.

Pel que fa als habitatges acabats, el primer semestre del 2025 es van acabar 91 habitatges, xifra que suposa un augment del 2% respecte l’any anterior. L’Anoia registra 128 habitatges iniciats el primer semestre de 2025, una xifra un 125% superior a la registrada en el mateix període de 2024. Pel que fa als habitatges acabats, van acabar-se 60 habitatges en aquest període, el que suposa un increment del 100% respecte l’any anterior. Finalment, el Garraf registra 381 habitatges iniciats el primer semestre de 2025, xifra que suposa un decreixement del 44% respecte del mateix període del 2024. Pel que fa als habitatges acabats, el primer semestre del 2025 es van acabar 606 habitatges, xifra que suposa un augment del 51% respecte l’any anterior.

En referència a la província de Barcelona, durant el primer semestre de 2025 s’han iniciat 5.185 habitatges, xifra que suposa una davallada del 10% respecte el mateix període de 2024. I pel que fa als habitatges acabats, s’han acabat 5.751 habitatges al llarg del primer semestre del 2025 a la província de Barcelona, xifra que suposa un increment del 17% respecte l’any anterior.

Compravenda d’habitatges

D’altra banda, una de les xifres més destacades és la compravenda d’habitatge, tant nou com usat. Així, el 2025 s’han registrat xifres prou elevades a Catalunya, tenint en compte el volum de compravendes dels darrers anys i incloent-hi anys pre-pandèmia.

Durant el primer trimestre de 2025 a l’Alt Penedès es van registrar 142 compravendes d’habitatges nous i 305 d’habitatges usats; al Baix Penedès es van registrar 212 compravendes d’habitatges nous i 706 d’habitatges usats; a l’Anoia es van registrar 52 compravendes d’habitatges nous i 360 d’habitatges usats; i al Garraf es van registrar 212 compravendes d’habitatges nous i 541 d’habitatges usats.

Si mirem les dades a les capitals d’aquestes comarques, el primer trimestre de 2025, a Vilafranca del Penedès es van registrar 47 compravendes d’habitatges nous i 105 d’habitatges usats; a la ciutat de El Vendrell es van registrar 49 compravendes d’habitatges nous i 305 d’habitatges usats; a Igualada es van registrar 9 compravendes d’habitatges nous i 101 d’habitatges usats; i a Vilanova i la Geltrú es van registrar 128 compravendes d’habitatges nous i 197 d’habitatges usats.

En últim lloc, en relació amb l’activitat promotora de la província de Barcelona, el número de noves promocions en oferta ha estat de 885 l’any 2024, amb 19.797 habitatges dels quals un 23,5% (4.660 habitatges) encara està a la venda. Pel que fa l’activitat promotora a la província de Tarragona, el número de noves promocions en oferta ha estat de 84 l’any 2024, amb 2.265 habitatges dels quals un 24,6% (557 habitatges) encara està a la venda.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×

Registra't

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.

Iniciar sessió

Si ja estàs registrat inicia la teva sessión.

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.

No tens compte?
Registra't

Registre de nou jugador / jugadora

Selecciona l'Avatar que més t'agradi.*

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.