El Govern vol licitar l’any vinent les obres de la variant de Vallbona d’Anoia de la B-224 i el desdoblament del tram de Sant Esteve Sesrovires. Així ho ha anunciat aquest dissabte la consellera de Territori, Sílvia Paneque, que s’ha compromès a enllestir aquest 2025 els projectes constructius de la via. En una visita a Masquefa, la consellera ha assegurat que el “pla integral” que plantegen també reduirà els xocs frontals, ja que s’inclou en el programa 2+1, tot i que no està previst que l’ampliació 2+1 comenci fins el 2028.
També ha repassat el conjunt d’actuacions que estan duent a terme a la B-224, un dels principals eixos de connexió entre l’Anoia i el Baix Llobregat, i ha apuntat que en conjunt suposaran una inversió de més de 100 milions d’euros “en els pròxims anys”.

Una carretera amb trams desdoblats i trams 2+1
Segons el planejament actual, el resultat final de les millores a la B-224 – que passarà a anomenar-se C-54 – serà una carretera en format autovia entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires, que es convertirà en carretera 2+1 entre Sant Esteve Sesrovires i Piera, i que acabarà amb la variant de Vallbona per connectar amb la C-15 per anar a Igualada o Vilafranca.
