El responsable de la sectorial de Turisme de la UEA, Carles Carol, s’ha mostrat esperançat en què aquesta situació pot servir per “reconvertir el model de turisme del país i intentar deslocalitzar-lo i que zones com l’Anoia es vegin beneficiades”. “Crec que a l’Anoia podem captar un turisme ‘slow’, de proximitat i que busqui tranquil·litat, un entorn natural i un espai no massificat”, ha apuntat Carol. Aquest empresari del sector turístic, però, també és realista i creu que “ens esperen mesos molt llargs i complicats”.
Moltes de les empreses, però, han encarat aquesta situació buscant alternatives i diversificant o complementant la seva activitat. De fet, un exemple és l’empresa de Carol, dedicada principalment a l’organització de grans esdeveniments. L’empresari ha dit que, davant de la incertesa de quan es podran tornar a organitzar actes amb un gran nombre de públic, han decidit utilitzar els espais que gestionen per oferir-hi alternatives com ara bars o restaurants efímers, que només obriran portes durant l’estiu.
Manifest pel turisme
Des de la Unió Empresarial de l’Anoia s’ha elaborat un manifest a favor del turisme on reclamen un pla d’actuació per promocionar, planificar i pensar activitats encarades pel turisme de proximitat. En el document reivindiquen l’Anoia com un destí “tranquil” i “segur” i en destaquen actius com la natura, la gastronomia, els productes artesans o el turisme rural, entre d’altres.
En el document també s’hi plasmen les demandes del sector com són ajudes directes per a les empreses; ajuts per a publicitat i promoció dels negocis; normatives clares i informació real sobre els riscos en cada situació o activitat; suport en la flexibilització de la reincorporació de la plantilla, el cost de la seguretat social i els impostos; o la facilitació de crèdits per cobrir la despesa que es veu augmentada amb la implantació de les mesures sanitàries.