Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
13 de desembre de 2024

Quatre escoles igualadines participen en el projecte “Code Club” per garantir l’equitat en l’educació tecnològica

Un article de
Redacció

Les escoles d’Igualada Dolors Martí, Gabriel Castellà, Mowgli i Ramon Castelltort són 4 del total de 100 centres de tot el país que participen aquest curs en el programa Code Club impulsat per la Fundació Bofill amb el suport de l’Ajuntament d’Igualada.

Un projecte que neix per combatre la bretxa digital i garantir l’equitat en l’educació tecnològica dels infants alhora que es treballen les tecnologies digitals des d’un punt crític i constructiu per aconseguir que els infants tinguin un paper més actiu davant la tecnologia.

El regidor d’Ensenyament, Josep Maria Carpi i la regidora de Formació Professional, Patrícia Illa, acompanyats de Sandra Aguilar, Coordinadora Territorial de Code Club de la Fundació Bofill, han estat els encarregats de presentar aquest projecte que fins al desembre de 2025 arribarà a gairebé 200 infants de la ciutat.

Illa ha destacat que el programa s’emmarca dins del projecte de ciutat d’impulsar i fomentar les vocacions STEM entre els joves especialment entre les noies i, projectes com el Code Club, permeten que els alumnes de la ciutat es formin sense bretxa digital en aquest àmbit alhora que desenvolupin un esperit crític amb la seva relació cap al món digital, les xarxes socials, els mitjans de comunicació etc.”

El projecte Code Club proporciona activitats extraescolars gratuïtes de programació i pensament computacional, alhora que es treballen les tecnologies digitals des d’un punt crític i constructiu, que ajudi a destriar informació, prendre decisions informades i eviti riscos com la desinformació.

Sandra Aguilar, de la Fundació Bofill ha detallat que “l’objectiu és que els nens i nenes tinguin un paper més actiu amb la tecnologia, que no siguin simples consumidors sinó creadors que donin forma a les seves inquietuds amb un ús crític i segur. A través de la programació, els infants no només desenvolupen habilitats tecnològiques sinó també competències essencials com la resolució de problemes, l’autoconfiança i la col·laboració, clau per al seu creixement personal i social”.

Des de la Fundació Bofill ha fet una crida a les persones interessades a contribuir al projecte, col·laborant al costat de dinamitzadores i infants en un ambient d’aprenentatge lúdic, creatiu i crític. No es necessiten coneixements previs de programació, només curiositat i ganes d’aprendre.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×