29.5 C
Igualada
Diumenge, juliol 3, 2022

Com evitar els lladres del temps

Eva Remolina
Economista / Amic

Els lladres del temps són distractors que ens aparten l’atenció de les tasques que realitzem i ens fa ser menys eficaces en el nostre treball.

Sovint, aquestes interrupcions que ens van restant minuts cada dia, són inapreciables i altres vegades en canvi són més evidents. Siguin com siguin, convé identificar-les per poder millorar la nostra productivitat i la nostra satisfacció personal.

Existeixen dos tipus de lladres dels temps: els interns i els externs.

Els interns
Provenen de nosaltres mateixos, dels nostres comportaments, les nostres percepcions i de les decisions que anem prenent al llarg del dia. Alguns d’ells són:

– La falta de comunicació.
– La indecisió o inseguretat a l’hora de prendre decisions o afrontar responsabilitats.
– La son o cansament que pot minvar-nos la capacitat de reacció i el temps de resposta.
– La falta d’atenció o concentració, tant pel motiu anterior com. per qualsevol altre com el soroll, la temperatura, etc.
– El perfeccionisme i l’autoexigència amb nosaltres mateixos.
– La desorganització o el desordre.
– Les multitasques.
– L’estrès i l’ansietat.
– El no saber dir no, ja sigui per un sentiment de culpa, per fer-nos valorar, per evitar conflictes…
– La procrastinació (deixar les tasques per més tard, sigui perquè ens resultin tedioses o perquè siguin complexes).

Els lladres externs
Són aquells que provenen de l’exterior i tot i que no es poden evitar (perquè són intrínsecs a la feina), sí que poden gestionar-se millor perquè els seus efectes ens afectin quant menys, millor. Entre els més habituals es troben:
– Les trucades telefòniques.
– Les reunions.
– Els mails.
– Els whatsapps.

Per a evitar-los, aquestes són algunes de les pautes que haurien de seguir-se:

– Planificar tres o quatre moments al dia per obrir mails, evitant tenir l’aplicació oberta sempre, ja que cada vegada que entra un missatge ens veiem temptats a atendre’l en aquell mateix moment.
– No connectar-se a les xarxes socials.
– Si és necessari, apagar el mòbil en aquells moments que necessitem una major concentració. Altres opcions vàlides serien: fer ús d’auriculars, tancar la porta del despatx o avisar als companys que durant un temps no se’ns interrompi.
– Convocar a les reunions tan sols a les persones estrictament necessàries i fixar una hora de començament i una hora de finalització. A més, és aconsellable que tots els assistents portin preparat el material necessari, per a no desaprofitar el temps. És molt comú també, gravar la reunió perquè altres persones que puguin estar interessades en el seu contingut puguin visualitzar-la en qualsevol moment.
– Posar límits.
– Valorar si les urgències ho són realment o poden esperar.
– Respectar el treball dels altres.
– Delegar: no es pot controlar absolutament tot, ni tampoc fer-ho tot nosaltres mateixos.

Compartir
Eva Remolina
Economista / Amic

Més notícies

Últimes notícies

Igualada ciutat universitària: present i futur

Els reptes, quan es treballen intensament, es poden fer realitat, i és el que ha passat amb l’aposta universitària ambiciosa que ha fet la...

Exposició “reapropiant-nos de les nostres vides”. Aquestes som nosaltres! Ens visibilitzem per transformar

Aquests dies i amb aquest reclam, al vestíbul del Centre Cívic Nord, un grup de dones ens expliquen la seva pròpia història; una història...

Visitanoia, una altra proposta per promocionar el turisme

La sectorial de turisme de la Unió Empresarial de l’Anoia que aglutina i representa a les empreses del sector ha presentat la creació d’una...

La Síndica de Greuges d’Igualada va atendre 130 casos durant el 2021

La Síndica de Greuges, Rosa Maria Sánchez, ha presentat públicament la memòria de la tasca duta a terme durant l’any 2021. La presentació, s’ha...

Més de la meitat dels anoiencs no s’ha posat la tercera dosi de la covid-19

Salut ja fa mesos que administra la tercera dosi de la vacuna covid a Catalunya. La dosi de reforç busca garantir la protecció de...
Compartir