22.8 C
Igualada
Dimecres, juny 23, 2021

Avaluem el teletreball?

Manel Macià
Consultor de RRHH. Gestió de persones per competències.


Que el teletreball ha irromput en moltes empreses per quedar-se, estic més que convençut. Que moltes persones, més que teletreballar han treballat des de casa, és un altre fet constatat. Que a altres persones obligades a teletreballar els ha suposat un problema organitzatiu, per molt que es vulguin veure els avantatges del teletreball, és una altra realitat que s’ha de tenir en compte. I tot l’anterior descrit sempre suposant que no tinguem inconvenients amb la tecnologia a la llar.

Anem al que moltes empreses realment les pot tenir preocupades. Com assegurar-se que els nostres “teletreballadors” estan realment treballant? Oblidem-nos de controlar si realment estan en el seu “lloc de treball”, això és possible amb el programari de control de presència, i cenyim-nos en els objectius de cada empleat.

Si es fixen objectius diaris o setmanals, utilitzant per exemple Trello, s’haurien d’avaluar fins a quin grau o proporció s’han complert els mateixos, un cop finalitzades les tasques introduïdes a la plataforma, i per dur a terme aquesta funció no hi ha millor opció que utilitzar un software d’avaluació d’objectius. En el software quedarà detallat i graficat el seu nivell de compliment, per posteriorment oferir el feedback necessari a l’ésser avaluats tots els paràmetres necessaris aconseguint arribar al compliment amb el que requereix el responsable, desprenent-se, doncs, de l’obligació de la presència horària.

De moment no he trobat cap software que compleixi aquesta funció, pel que ens hem decidit a portar a terme les modificacions necessàries en el nostre software d’avaluació per competències Avalutic, perquè s’adapti a aquesta nova realitat del teletreball i sigui efectiu en l’avaluació per objectius.

Avaluar per objectius és una funció que s’ha d’estendre fins i tot fora de l’àmbit del teletreball i complementat amb l’avaluació per competències, s’aconseguirà augmentar la competitivitat dels departaments, la qual cosa és una certesa que podem asseverar.
Els especialistes en gestió de persones si anteriorment ho vèiem factible, ara ho veiem imprescindible.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Dues professores del Monalco, seleccionades per un projecte d’innovació

Clàudia Miramunt i Gemma Morist, docents de l’escola Monalco d’Igualada, han estat seleccionades per presentar el proper 1 de juliol, el seu projecte d’innovació...

La gent gran d’Igualada celebra un un concert-revetlla a l’Escorxador

Després que l’any passat no es poguessin fer revetlles a causa de la situació de restriccions per la Covid-19, aquest any l’Associació de la...

El Govern obre el tràmit per demanar els ajuts de solvència empresarial

El Govern va obrir el passat dilluns el formulari d'inscripció prèvia per accedir als ajuts extraordinaris directes per a la solvència empresarial. Es tracta...

Els ciutadans de 30 a 34 anys podran començar a demanar cita per vacunar-se el proper dilluns

Els ciutadans de 30 a 34 anys podran començar a demanar cita per vacunar-se el proper dilluns 28 de juny, segons ha anunciat la...

Ja es pot sol·licitar el transport escolar pel proper curs

Les famílies residents en municipis de la comarca de l’Anoia que tinguin fills i filles estudiant en centres educatius d’altres municipis ja poden sol·licitar...
Compartir