Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

19 de març de 2025

Argençola engega una campanya per controlar la població de vespa asiàtica

Un article de

L’Ajuntament d’Argençola fa una crida a la població per participar activament en la captura de la vespa asiàtica (Vespa velutina) al municipi, una espècie invasora que afecta negativament l’ecosistema i l’apicultura. La col·laboració ciutadana és clau per minimitzar la presència d’aquesta espècie i reduir-ne l’impacte ambiental.

Es proposa que cada veí i veïna pugui instal·lar trampes selectives per atrapar exemplars d’aquesta vespa i notificar el nombre de captures a l’Ajuntament. Aquesta acció ha demostrat ser una de les estratègies més efectives per controlar la seva població si es fa de manera coordinada i durant el període adequat.

La vespa asiàtica no és especialment agressiva amb les persones, però suposa una greu amenaça per a les abelles autòctones, ja que s’alimenta d’elles, provocant una disminució de les colònies i afectant la pol·linització dels cultius i la flora silvestre.

Aquesta espècie acostuma a fer els nius a les parts altes dels arbres, tant en zones urbanes com agrícoles o forestals. La seva presència a Europa es va detectar per primera vegada l’any 2004 al sud de França, i des d’aleshores s’ha estès progressivament, arribant a Catalunya els darrers anys.

Per facilitar la identificació de la vespa asiàtica i orientar sobre com crear trampes casolanes, el veí d’Argençola Sergi Torné ha elaborat una guia pràctica que es pot consultar a la pàgina web de l’Ajuntament: www.argencola.cat.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×