50è aniversari: Gràfiques Vilanova, som impremta

27 de juliol de 2023

Entrevista a Àngel Acevedo, gerent de Gràfiques Vilanova

Gràfiques Vilanova té 50 anys d’experiència al món de la impressió. Amb seu a Igualada, imprimeixen tot tipus de documents amb altíssima qualitat gràcies a la seva maquinària d’última generació, i sempre a preus molt ajustats.

Fa més de 50 anys que vàreu iniciar l’activitat. Com es va iniciar tot?
Tot va començar, quan el meu pare Lorenzo Acevedo, que estava treballant a Gràfiques Poncell al Passeig Verdaguer, va decidir, junt amb el meu germà Llorenç, crear una impremta a Vilanova del Camí, d’aquí el nom de Gràfiques Vilanova.
Seguint els passos dels meus predecessors, l’any 2000 vaig fer-me càrrec de l’empresa i l’any 2006 ens vam traslladar a les noves instal·lacions a la ronda del Rec d’Igualada.

Imprimiu tot tipus de documents amb altíssima qualitat gràcies a la vostra moderna maquinària d’última generació. Teniu molta pressió amb els preus?
A veure, anem per parts, el nostre negoci no es basa només a imprimir paper o materials propis per a la impressió, sinó donar tota mena de serveis gràfics, fidelitzant al client i que pugui trobar en nosaltres la confiança per tot el procés de desenvolupament gràfic del seu producte.
La pressió amb els preus no és ni més gran, ni més petita que la que et pots trobar en qualsevol tipus de negoci.
A més, sempre he cregut que la competència només et fa millorar i adonar-te que sempre hi ha algú que és més llest que tu.

Avui els documents administratius, factures, cartes, etc. ja es fan directament amb impressores a les mateixes empreses, o han pràcticament desaparegut per la digitalització. Com us ha afectat tot plegat?
Efectivament, a principis dels anys 90, va haver-hi un canvi molt important respecte al consum diari d’aquests tipus d’impresos.
És aquí on la reinvenció i mirar més enllà d’imprimir paper comença a tenir la importància que té avui en dia en el nostre model de negoci.
Un servei més ajustat a la carta, com per exemple picking, màrqueting, distribució del producte i, al cap i a la fi, facilitar-li al client, com he dit abans, tot el relacionat amb el seu consum de productes gràfics.
El packaging en petites tirades també està agafant força interès per part dels nostres clients, de fet, ens estem especialitzant en aquest tipus de producte.

En canvi continuen les revistes, catàlegs, cartells, tríptics, adhesius, talonaris, flyers, pancartes… Us ocupeu del disseny, la preimpressió i la impressió d’aquests documents?
Efectivament, dins del nostre servei integral, lògicament hi ha absolutament tot el que em dius en aquesta pregunta.
I és aquí, on l’equip humà agafa tot el protagonisme de la nostra activitat, ja que són grans professionals dedicats en cor i ànima a aquestes tasques.
Sincerament, crec que el nostre ofici té molt de passional i és molt satisfactori veure el teu treball, sigui on sigui.
Justament, és aquí on les “arts gràfiques” agafen tota la seva dimensió d’Art.

Utilitzeu tècniques d’offset, digital, serigrafia, stamping, relleus, numerats, troquelats, enquadernació?
Insisteixo, és justament la millor “especialitat” donar el millor servei integral, sent la qualitat el principal objectiu per part del nostre equip de treball.

Com valoreu que a Igualada hi hagi ara escola universitària d’arts gràfiques?
Igualada s’ho mereixia des de fa molt de temps, sense adonar-nos ens hem convertit en un potent clúster d’arts gràfiques, no només a nivell català, m’atreviria a dir, sense cap mena de dubte, a nivell espanyol.
És valor afegit per al sector econòmic de la nostra ciutat i la nostra comarca.

Teniu departament de disseny que doni un enfocament singular i especial a cada imatge corporativa, buscant els recursos gràfics més adequats?
Efectivament, el nostre equip de disseny s’encarrega d’aquesta tasca, entre d’altres.

Diuen que la clau sempre està a sorprendre el teu públic. Com ho feu per adaptar-vos als pressupostos?
Fa temps que tenim molt clar que si hem arribat fins al dia d’avui, complint 50 anys com a empresa, que el nostre fort no ha de ser només el preu, sinó la qualitat, la rapidesa i agilitat en adaptar-nos sota demanda per part del client, i com no, la qualitat que, al cap i a la fi, es converteix en el fet més diferencial i que més fidelitza al client.

Us demanen ajut per fer o refer la imatge corporativa?
Per descomptat, tot sovint el client només vol un retoc o millora de la seva imatge i nosaltres intentem adaptar-nos a les seves necessitats.

Darrerament s’ha anat popularitzant el concepte holístic d’empresa que ha d’incloure tots els aspectes externs. Feu també retolació de vehicles comercials, aparadors, samarretes i estands?
Sí, i és aquest “tot” un dels nostres punts forts. Inclús, a vegades, necessitem proveïdors externs de confiança, que amb la nostra supervisió i seguiment, ens donen la possibilitat d’ampliar el nostre ventall de serveis.

Teniu previst algun tipus de creixement a curt termini?
Justament ens acabem d’associar amb Copisteria Quattro, situada a Barcelona amb l’objectiu de tenir un punt de venda estratègic a la capital de Catalunya.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari