Rec Stores proposa fer el Rec.0 d’estiu una setmana abans de rebaixes

0

Rec-07 - horts de Cal Companys.JPG Rec Stores SL, l’empresa organitzadora del Rec.0, ha proposat que la propera edició d’estiu d’aquest certamen de venda de moda outlet, es faci del 25 al 28 de juny, just una setmana abans que comenci el període oficial de les rebaixes del comerç. “Es tracta d’una prova per veure si dóna resultat i satisfa tothom”, expliquen des de l’empresa, que descarta fer el Rec.0 durant el període de rebaixes, tal i com s’ha demanat des d’Igualada Comerç. “Si fèssim això, mataríem el Rec.0, deixaria de tenir sentit”, han explicat els socis de Rec Stores a La Veu de l’Anoia, en una llarga entrevista que publica demà el rotatiu. La proposta de fer el Rec d’estiu a finals de juny és oberta al debat. “Voldríem que la societat hi digués la seva, que la gent es mullés. Volem acabar d’una vegada amb la polèmica”. La idea de Rec Stores és que el darrer cap de setmana de juny converteixi a Igualada en “la capital del comerç de Catalunya”, una oportunitat per a que el comerç tradicional pugui fer importants descomptes, pràcticament de rebaixes, només uns dies abans que comencin oficialment, la qual cosa, combinada amb una àmplia oferta d’activitats d’oci a tota la ciutat, podria incrementar molt més l’atractiu d’Igualada a tot el país. Rec Stores ha elaborat un comunicat que diu el següent: Els organitzadors de Rec.0 Experimental Stores afirmem que l’esdeveniment Rec.0 és positiu per la ciutat. A més de la imatge de ciutat que projecta a tot Catalunya, cosa molt òbvia, creiem que hi ha un rendiment econòmic directe en establiments del centre de diversos sectors: alimentació, hostaleria, serveis i, també, moda. Malgrat tot, l’equip és conscient que pot generar un perjudici puntual en determinats comerços del sector moda, però es mostren convençuts que treballant en accions conjuntes aquest efecte pot ser justament a l’inversa i convertir el perjudici en un benefici. Per què Rec.0 es celebra els mesos de juny i novembre i no per rebaixes? El projecte Rec.0 va ser creat per fer visible el barri del Rec a ulls dels igualadins, però sobretot a la resta de Catalunya.  En aquest sentit, la línia amb la que es va iniciar i que s’ha seguit en totes les seves edicions es basa en tres estratègies bàsiques: 1.- Ser un esdeveniment únic i original: Ser coneguts com a esdeveniment de referència únic i original, que ofereix una barreja de moda i cultura, capaç de ser rellevant enmig de múltiples propostes que es fan a Catalunya i Barcelona. 2.- Ser notícia: L’esdeveniment ha d’aconseguir ser notícia en si mateix. Cada edició hi ha un plus que hi ajuda  (col·laboracions com Benedetta Tagliabue, premis de moda Rec.0, concerts…) però l’aspecte més noticiós és el propi Rec.0. 3.- Ser atractiu per a les millors marques de moda i dissenyadors: El projecte Rec.0 es basa en un acord amb les marques de moda que hi participen, que utilitzen els seus canals de comunicació per tal de mobilitzar els seus seguidors. Què significaria fer el Rec.0 per rebaixes? Celebrar el Rec.0 en l’època de rebaixes significa, precisament, renunciar a totes les estratègies que han portat l’èxit d’aquest esdeveniment i, per tant, posar en risc la seva continuïtat. Un Rec.0 en rebaixes passarà a ser, a ulls dels visitants, unes rebaixes més. Es perdrà la possibilitat de diferenciar l’esdeveniment de la resta de Catalunya. També deixarà de ser notícia, ja que tots sabem que en època de rebaixes són aquestes les protagonistes a tots els mitjans de comunicació. Per últim també arrisquem de perdre la presència de marques rellevants, o, si més no, que apostin pel Rec.0 amb la mateixa fermesa. Però el més important i rellevant és que el visitant de fora tindria molta més oferta comercial a la resta de Catalunya, de forma que estaríem competint directament amb ciutats comercialment tan fortes com Barcelona, Vic, Lleida o fins i tot Vilafranca o Manresa. Es calcula que els visitants de fora podrien reduir-se en un 40%, la qual cosa perjudicaria la imatge de l’esdeveniment i, per suposat, les vendes. Calculem que, aproximadament, es podria perdre entre el 40 i el 60% del visitant de fora la comarca. D’altra banda, què passaria als comerços d’Igualada si el Rec.0 es celebrés en rebaixes? Sabem que els mesos de gener i juliol ja són molt bons comercialment parlant, a tot Catalunya però també a Igualada, com va succeir en les rebaixes d’estiu que van ser molt positives tot i haver-se celebrat el Rec.0 tres setmanes abans. Per tant, les rebaixes actualment ja funcionen soles. Creiem que els visitants que gairebé té garantits Rec.0 encara que es celebri per rebaixes, són els igualadins i de la comarca, cosa que pot suposar un perjudici a les rebaixes dels comerços del centre que, ja de per si, com s’ha comentat, funcionen. Per tant, Recstores opina que la celebració de Rec.0 al període de rebaixes és negatiu tant pels comerços de la ciutat que venen moda i complements, com pel propi Rec.0. Creiem que hauríem de trobar una fórmula que permetés als comerciants allargar al màxim la venda de temporada però sense haver de forçar celebrar el Rec.0 per rebaixes. Les relacions amb Igualada Comerç Respecte de les relacions amb Igualada Comerç, reconeixem que són molt difícils. L’equip de Recstores no ha entrat mai a fer públiques les desavinences i volem continuar en aquesta línea però sí que afirmarem que la seva actitud tancada en les tres reunions promogudes per l’alcalde per arribar a un acord no ens ha permès ni tan sols proposar les accions que teníem pensades per integrar-nos al comerç del centre de la ciutat. De fet, les propostes que Recstores va fer als representants d’Igualada Comerç van ser contestades amb afirmacions com “no hem vingut a negociar res” o bé “nosaltres el què volem és que el Rec.0 no es faci”. Aquesta actitud intransigent va dificultar molt arribar a acords. No obstant, creiem que Igualada Comerç no representa tot el comerç d’Igualada, només una part, i per això vam decidir tirar endavant amb el projecte Off Rec, malgrat que els representants d’Igualada Comerç ni tan sols ho volguessin escoltar. Ara estem satisfets d’aquesta decisió perquè ja tenim més de 100 comerços del centre adherits sense comptar la restauració. D’altra banda, l’afirmació dels representants d’Igualada Comerç que “enmig de negociacions vam posar la data del Rec.0” és, com a mínim, inexacta: la data la vam posar quan els representants d’Igualada comerç en la tercera reunió celebrada a l’Ajuntament d’Igualada a finals d’agost van dir que “amb Recstores no hem de venir a parlar de res” i van decidir optar per una actitud bel·ligerant amb l’equip de govern. La nostra posició Per tant, Recstores S.L. té la voluntat d’arribar a un acord amb els comerciants de la ciutat per tal que tothom en surti beneficiat. Tenim clar que l’edició d’estiu ha de passar, forçosament, per celebrar-la amb acord de la ciutat. Nosaltres creiem fermament en la possibilitat de fer entre tots una Igualada comercialment potent, única i original en la seva oferta. Creiem que som una ciutat capaç de desmarcar-se de la competència de ciutats properes i de Barcelona. Per l’edició d’estiu, estem disposats a moure les dates, tal i com se’ns ha demanat i provar si és viable econòmicament. A més de pensar accions conjuntes amb les botigues que venen producte similar al que es pot trobar al Rec.0, com a ciutat proposem celebrar l’edició d’estiu del Rec.0 una setmana abans de rebaixes, del 25 al 28 de juny. Per què? D’una banda, per cedir en la demanda d’algunes botigues de no celebrar el Rec.0 en temporada i fer-ho més a prop de rebaixes perquè la venda de preu de temporada tingui més recorregut, d’altra banda, perquè en avancem a les rebaixes de tot Catalunya i Igualada pot seguir sent l’epicentre de la moda. En tot cas, si no s’arriba a un acord, l’equip de Recstores està disposat a estudiar en profunditat la possibilitat de celebrar l’edició d’estiu en plenes rebaixes. Caldrà però, que els igualadins assumeixin, igual que fem nosaltres, que si ha de ser així probablement sigui la fi del Rec.0. Nou enfocament Des de Recstores lamentem la trista imatge que s’ha donat al no haver estat capaços de posar-nos d’acord amb una altra entitat privada de comerç. Els igualadins tenen dret a tenir un Rec.0 i un comerç de moda de qualitat. Les dues opcions poden conviure i fer créixer la ciutat. Volem que les dates de l’edició d’estiu siguin consensuades amb el comerç de la ciutat, sigui a través d’Igualada Comerç o a través d’un altre canal, com sigui. Més informació demà a La Veu de l’Anoia