L’Empremta engega un projecte per explicar el potencial del Packaging a l’Anoia

66

Poca gent sap que la famosa caja roja de bombons Nestlé va ser inventada i fabricada a Igualada inspirada per un paquet de tabac, que el pack de roba interior JIM –també igualadí- va rebre el premi Eurostar al millor pack del continent, que els primers packs de cartró per a ampolles de cervesa van sortir de l’Anoia o que actualment als països nòrdics es ven la fruita en embolcalls de paper individuals creats a Igualada.

El sector del packaging ocupa centenars de treballadors a l’Anoia i només les dues empreses principals facturen quasi 70 milions d’euros anuals. Aquí es fabriquen fundes, estoigs, i embolcalls de paper i cartró per a tot tipus de productes que es venen arreu del món, i les empreses anoienques que s’hi dediquen concentren un gran nombre de patents d’embalatges ben singulars.

Fidel a la seva voluntat de difondre el sector de les Arts Gràfiques i reconèixer la tasca de les empreses que aposten pel territori, la impremta Gràfiques Vilanova ha decidit engegar un projecte per mostrar tot aquest potencial del packaging i que té com a objectiu, a més de la difusió entre la ciutadania, buscar sinèrgies entre les diferents empreses que s’hi dediquen. El projecte culminarà amb una exposició dels millors productes de packaging fabricats a l’Anoia que es podrà veure a la sala l’Empremta la propera tardor.

El director del projecte és l’expert en packaging Enric Sánchez Urdangarín, que ha treballat durant més de 40 anys al sector i és el creador de packs tan reconeguts com la caixa roja de Nestlé o els packs de roba interior JIM publicitats per Johan Cruyff. Gràfiques Vilanova agraeix a Enric Sánchez la seva dedicació voluntària i demana col·laboració a les empreses del sector perquè el projecte sigui un èxit. Tothom qui hi vulgui participar es pot adreçar aempremta@grafiquesvilanova.com