L’Anoia, inclosa en el projecte europeu Med Pearls per potenciar l’Slow Tourism
L

28 d'agost de 2019

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Coneixement, liderarà el projecte europeu Med Pearls, i en formarà part la comarca de l’Anoia. Els socis europeus de l’ACT són The Confederation of Egyptian European Business Associations (Egipte), The Federation of Egyptian Chambers of Commerce – Alexandria Chamber (Egipte), The Municipality of Thessaloniki (Grècia), Discovery Travel & Tourism LLC (Jordània), APS Mediterranean Pearls (Itàlia), The Palestine information & Communications Technology Incubator (Palestina), i The Palestine Wildlife Society (Palestina).
La proposta liderada per l’Agència Catalana de Turisme ha estat un dels únics quatre projectes seleccionats entre les 67 propostes rebudes sota l’eix del turisme sostenible.
El projecte Med Pearls estableix que les experiències s’hauran de desenvolupar en zones de baixa densitat turística però amb molt de potencial. Sota aquests criteris, l’Agència Catalana de Turisme ha escollit les zones de l’Anoia (en col·laboració amb la Diputació de Barcelona), Les Garrigues (en col·laboració amb la Diputació de Lleida) i la Ribera d’Ebre (en col·laboració amb el Patronat de Turisme de Terres de l’Ebre), per impulsar les tres experiències catalanes que formaran part del projecte.
Les empreses catalanes que formin part d’aquesta prova pilot rebran formació en creació de producte turístic; podran realitzar viatges de benchmarking amb les altres experiències que formen part del projecte; rebran assessorament tecnològic; participaran en fires, workshops i altres activitats de promoció turística; i entraran a formar part d’un programa de cross selling amb la resta de socis, adreçat a tercers mercats com els Països Nòrdics, Estats Units i Canadà, Rússia i Àsia.
El projecte Med Pearls forma part de la de la convocatòria ENI CBC MEDITERRANEAN – SEA BASIN PROGRAMME de la Comissió Europea, i té com objectiu la creació de 26 experiències turístiques —les 26 perles del Mediterrani que donen nom al projecte— en 13 àrees pilot dels països que hi participen. Aquestes experiències tindran com a finalitat posicionar internacionalment la Mediterrània com a destinació de qualitat i excel·lència per a l’Slow Tourism, a partir de la cooperació público-privada.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta