La primera Setmana de la Moda Solidària, un èxit

0

moda solidaria igualada.jpg Dissabte va finalitzar la primera edició de la Setmana de la Moda Solidària. Han estat tres dies amb l’objectiu de promoure el comerç solidari, incentivar la compra de proximitat i fomentar i dinamitzar el comerç i la indústria catalana del sector moda, concretament de la comarca de l’Anoia. L’espai de l’Escorxador va ser el centre neuràlgic de la Setmana de la Moda Solidària. Allà es van aplegar les botigues que no disposen de punt de venda a Igualada i es van realitzar les activitats complementàries. En només aquest espai ja es va superar el nombre de vendes fixades com objectiu, més de 15.000euros. En total van ser 23 botigues de fàbrica i outlets les que van participar en aquesta primera edició i les que destinaran el 5% dels recursos econòmics recaptats de les vendes d’aquest tres dies a quatre projectes solidaris de la comarca. La Setmana de la Moda, a més de fomentar el consum solidari, va programar altres activitats complementàries. D’una banda es va realitzar una acció pensada pels més petits i fomentar entre ells el valor de la solidaritat. A l’espai de l’Escorxador es van instal·lar dos inflables on els nens i nenes podien jugar a canvi d’una peça de roba que ja no utilitzessin o aportar 2€, que es destinaran íntegrament a la causa solidària. D’altra, es van programar dues xerrades per sensibilitzar a usuaris, comerciants i empresaris en la responsabilitat social de consum. Així, en la primera de les xerrades es van poder conèixer 4 iniciatives de responsabilitat social de consum; Moltacte, Mango i Capipotaproductions. La segona de les xerrades va anar a càrrec de les entitats socials beneficiàries de la iniciativa que van presentar els seus projectes i van donar a conèixer els seus serveis. Els projectes de Creu Roja beneficiaris “Beques Menjador Escolar”: ajuts econòmics perquè els infants més vulnerables tinguin un àpat complert al dia, i el projecte de “Punt d’Atenció Familiar”: ajudes econòmiques a famílies amb dificultats perquè puguin fer front a les despeses bàsiques familiars (lloguer habitatge, calefacció, llum …). Els dos projectes beneficiaris de Càritas: “Primeres Acollides de Famílies Necessitades”, l’objectiu del qual és el d’acollir i donar resposta a les persones que pateixen una necessitat o un problema del tipus que sigui i el segon projecte beneficiari és la “Llar d’Acollida per a Dones Maltractades”, un servei d’acollida per a dones i els seus fill i filles víctimes de la violència masclista. Tots els consumidors solidaris que van realitzar una compra superior a 30euros van rebre gratuïtament una bufanda dissenyada en exclusiva per la Setmana de la moda Solidària de Josep Abril. Les marques que van col•laborar en aquesta iniciativa solidària són: Sita Murt, Linn, Chico, Punto Blanco, Lula Outlet, Genfins, Diktons, J.Simorra, Condor, Aretex, Helmet Dress, Escorpion, Torras, Carlomagno, Lumberton, Taló Ras, Micu Micu, Pierre Cardin, Mescalino, Pulligan, David Valls , Elements i Guasch. Conscients de molts punts a introduir i de millora, el gerent de Fagepi, David Garcia es mostra satisfet per l’acollida d’aquesta primera edició. “El balanç general és molt bo, bàsicament pels resultats de dissabte quan es va poder corroborar que la iniciativa té el recolzament i la complicitat del consumidor final. Pensem en una segona edició però volem implicar a més marques i multiplicar el nombre de visitants”. Durant les properes setmanes es decidirà si es promou una nova iniciativa de venda solidària al mes d’estiu 2013 o si es concentra aquesta iniciativa en un únic esdeveniment de major dimensió al desembre del 2013.