La crema de contenidors i les pintades han costat 65.000 euros aquest any a Igualada
L

10 de desembre de 2015

contenidor_cremat.jpg

L’Ajuntament d’Igualada ha valorat aquest dimecres, 9 de desembre, les accions incíviques més freqüents a la ciutat. Jordi Pont, tinent d’alcalde de Qualitat Urbana, ha fet una crida per “demanar a aquells pocs incívics que acostumen a malmetre el patrimoni que siguin respectuosos amb l’entorn i el mobiliari urbans, perquè cada any aquest Ajuntament ha de destinar molts recursos, que surten dels impostos dels igualadins, a arreglar tot allò que es fa malbé fruit del vandalisme”. Pont ha posat especial èmfasi en la crema de contenidors i les pintades en parets a la via pública, la substitució i neteja dels quals han costat al consistori gairebé 65.000 euros aquest 2015.

Les accions quantitativament més habituals són les pintades a les parets, algunes reivindicatives o amb missatges polítics i altres simplement graffitis. Des del passat gener i fins aquest mes de desembre, els serveis municipals n’han netejat al voltant de 160, amb un cost de 189 euros cadascuna, fet que situa el cost total d’aquestes actuacions en uns 31.000 euros. Pont ha avançat que properament es preveu actuar al parc de l’Estació Vella, un indret on la neteja de les pintades resulta especialment complicada per les seves parets de pedra i on, per minimitzar aquests actes incívics, s’hi aplicarà un revestiment antigraffiti.

Un altre acte vandàlic “malauradament massa habitual”, segons Pont, és la crema de contenidors. Cadascun dels contenidors de càrrega lateral de la ciutat te un cost de 965 euros i aquest any se n’han cremat total o parcialment 33, per la qual cosa la factura de 2015 puja fins pràcticament els 33.000 euros. El responsable de Qualitat Urbana admet que “en algun cas es pot derivar d’una imprudència com una burilla mal apagada que es llença on no toca, però la pràctica totalitat són focs intencionats”. Els contenidors que més ha calgut substituir són els de Paper i Cartró, amb 12 unitats cremades, seguits dels de Rebuig amb 7 unitats, els de Vidre amb 6, els d’envasos amb 5 i els d’Orgànica amb 3 unitats.

Des del departament de Qualitat Urbana es destaquen també altres casos, com els 4.000 euros que ha costat la recollida d’abocaments incontrolats de fibrociment, runes d’obres i altres residus especials. El consistori, en conseqüència, fa una crida a la responsabilitat i el respecte, de manera que es pugui reduir progressivament la despesa que suposen els actes incívics per les arques municipals.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta