Els ambaixadors de marca: la seva veu, la teva millor garantia

34

Moltes empreses ja ho saben, no totes encara, per desgràcia, i són conscients:

• La força que té la veu dels seus treballadors i col·laboradors.

• Que si ells no se senten alineats amb els valors de l’empresa i orgullosos de la marca per la qual treballen, res passa.

• Saben que apostar per tècniques de Employer Branding extern és una pèrdua de diners si els mateixos treballadors no parlen bé de la seva companyia. Són conscients que aquest procés comença des de dins cap a fora.

• Saben la importància de tenir treballadors amb un perfil social capaços d’operar, treballar i créixer en un model de negoci social i en xarxa, capaços d’utilitzar eines digitals dins el si de l’empresa com en la col·laboració i interacció amb els seus clients.

I sabent tot això, ja només queda apostar pel futur i per la suma de les marques personals i d’empresa, per aquest motiu moltes organitzacions estan centrant els seus esforços en això.

Com identifico als meus Ambaixadors de Marca? Qui són? Vegem el seu perfil per identificar-los:

• És aquella persona que, independentment del títol que ostenti o lloc que ocupi en l’organigrama gaudeix de la influència i de la importància que li atorguen la resta dels seus companys: la seva exemplaritat i el seu saber fer el precedeix, tots confien en ell/a.

• Són veritables defensors de l’empresa perquè per a ells la marca per la qual treballen és: “la seva samarreta, els seus colors, el lloc en què volen treballar i manifesten el seu orgull i la defensen perquè així ho senten”.

• Ho fan de manera natural perquè els neix des de dins, perquè volen fer-ho i a més, gratis. Assumeixen un rol que no els correspon però que porten cap a endavant amb orgull i satisfacció.

• Animen als altres a aconseguir èxits i resultats. Aconsegueixen que es cooperi. Fomenten el treball en equip i ajuden a la integració de les noves incorporacions.

• Gaudeixen de la confiança dels altres pel que, en cas de dubtes en el treball, rumors de passadís, inseguretat …, la gent recorre a ells per trobar resposta.

• Ells, gairebé sense saber-ho, fan callar multitud de problemes des d’aquesta posició innata. El seu Know How i el bon judici que manifesten davant de situacions crítiques, són la clau. Moltes crisi de negoci són parades per ells en primera instància. El seu compromís els impulsa a actuar i prendre les regnes en els moments crítics.

• Són veritables defensors de l’organització, adopten la normativa i es la fan entendre als altres. Si alguna norma no els agrada el comenten amb el seu responsable en petit comitè.
Són transparents davant la comunicació, oberts i realistes. Comparteixen el que saben amb els altres d’una manera còmoda ja que no se senten oprimits pel seu status. Són un pont ideal entre l’empresa i els col·laboradors.

Amb ells a bord tot és més fàcil. Són els nostres aliats principals i, encara que la seva brillantor natural pugui molestar, això no hauria de constituir mai un fre ja que la teva marca, com a empresa, és també la suma de les marques dels nostres col·laboradors…

Si com a Ceo o Responsable de RRHH ets conseqüent, deixaràs els perjudicis jeràrquics a un costat i dedicaràs part del teu temps a localitzar-los i a pensar en accions clares per establir sinergies amb ells. I com no, pensar i contemplar alguna manera de reconeixement a aquest paper tan necessari.

I què fem per convertir-los en Ambaixadors de Marca? Cal apostar per una formació
que els porti a l’èxit en aquesta transformació digital. Molts tenen el perfil però no el coneixement per portar a l’èxit. No oblidem mai que la transformació digital depèn de persones i, encara que tinguin un perfil idoni per ajudar-nos en aquesta adaptació, el nostre repte és posar el talent únic al servei de la intel·ligència col·lectiva.

És moment de prendre decisions per fer-ho i això passa per empoderar.

Eva Collado, Consultora estratègica de capital humà, conferenciant i escriptora