9.2 C
Igualada
Diumenge, abril 18, 2021

[Un any de covid] Jordi Vilarrubias: “Molts clients han valorat i ens han agraït l’esforç que hem fet”

En Jordi Vilarrubias Naudeillo és el gerent dels Supermercats Supermas. Els establiments d’alimentació van estar al peu del canó des del primer moment de la pandèmia, assegurant que no faltés de res a la població.

Hi ha hagut algun moment que heu tingut por de desabastiment?
No, en cap moment. Des del primer dia de confinament, tots els nostres proveïdors ens van garantir el subministrament dels productes, només amb alguna excepció puntual.

I la gent, per acaparar algun producte?
Sobretot els primers dies hi va haver un gran augment de demanda d’alguns productes bàsics (paper higiènic, llevat, farina, ous ….) però de mica en mica, a mesura que tothom anava veient que el subministrament estava garantit, es va regularitzar la situació.

Es va parlar molt de que faltava paper higiènic. Han canviat molt els hàbits de consum? En productes? Horaris? Enviar productes directament a les cases?
No entenem perquè la gent va voler acaparar tant paper higiènic, però el cert és que va ser un dels productes puntuals que hem comentat que hi va haver desabastiment durant els primers dies.

Pel que fa al canvi d’hàbits de consum, la cistella de la compra ha canviat en alguns aspectes des del confinament. En passar més temps a casa, i amb les restriccions en la restauració, es cuina més a casa i s’ha incrementat la demanda d’alguns productes concrets, com ara bases de pizzes, pasta de full, massa brisa, llevat, alguns tipus de salses, farines, espècies… S’elaboren més receptes a casa.

D’altra banda, durant el confinament, en un primer moment, també moltes persones van preferir venir a comprar al supermercat menys vegades i comprar més quantitat, per evitar així d’haver de sortir de casa. Un any després, veiem que la situació s’està normalitzant, i la freqüència de compra torna a ser més elevada, com abans, tot i que hi ha un percentatge que conserva l’hàbit de venir menys sovint i comprar més cada vegada.

Pel que fa a horaris, a causa del toc de queda i de la manca d’activitats fora de l’escola i de la feina, notem que els clients venen més d’hora, especialment a la tarda.

Respecte al servei a domicili, és un servei del qual hem disposat sempre i que, en la primera fase del confinament, al març de 2020, es va disparar, aproximadament fins abans de l’estiu. Actualment s’està tornant a la demanda habitual d’aquest servei.

Com es garanteix que els aliments estan lliures de virus? I els productes frescos que la gent toca amb les mans?
La carn i el peix el serveix directament el personal, que va equipat amb guants, i per a la fruita i la verdura és obligatori que els clients es posin els guants que els subministrem.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Jaume Ripoll, director de Filmin: “Molts usuaris ens escrivien dient: ‘Gràcies, perquè ens heu salvat el 2020’”

No acostuma a ser fàcil creure’s aquell mantra de ‘les crisis són també oportunitats’, però si durant la pandèmia de la covid-19 hi ha...

Barraques GO! lliura el premi del vol en globus sortejat entre tots els participants

Barraques GO! ha lliurat aquest mes de març el premi d’un vol en globus per a 4 persones sortejat entre els participants de l’edició...

Ajuts extraordinaris per a preservar els edificis del nucli antic de Piera

Amb la voluntat d’incentivar la preservació dels edificis del casc antic i millorar-ne l’accessibilitat, l’Ajuntament ha aprovat les bases per a la concessió d’ajuts...

“Els polítics haurien de donar un cop de puny damunt la taula i dir prou a tantes plataformes del “No pel No”

El president de l’Associació Polígons dels Plans i expresident de la UEA, Ramon Felip, ha volgut aquesta setmana dir-hi la seva a l’entorn del...

Incendis sense ferits en dos locals de Piera

Aquesta nit han cremat totalment dos locals, baixos tots dos, al carrer Dr. Carles de Piera. Fins a la zona s'hi han desplaçat diverses...
Compartir