[Un any de covid] Jordi Vilarrubias: “Molts clients han valorat i ens han agraït l’esforç que hem fet”
[

16 de març de 2021

En Jordi Vilarrubias Naudeillo és el gerent dels Supermercats Supermas. Els establiments d’alimentació van estar al peu del canó des del primer moment de la pandèmia, assegurant que no faltés de res a la població.

Hi ha hagut algun moment que heu tingut por de desabastiment?
No, en cap moment. Des del primer dia de confinament, tots els nostres proveïdors ens van garantir el subministrament dels productes, només amb alguna excepció puntual.

I la gent, per acaparar algun producte?
Sobretot els primers dies hi va haver un gran augment de demanda d’alguns productes bàsics (paper higiènic, llevat, farina, ous ….) però de mica en mica, a mesura que tothom anava veient que el subministrament estava garantit, es va regularitzar la situació.

Es va parlar molt de que faltava paper higiènic. Han canviat molt els hàbits de consum? En productes? Horaris? Enviar productes directament a les cases?
No entenem perquè la gent va voler acaparar tant paper higiènic, però el cert és que va ser un dels productes puntuals que hem comentat que hi va haver desabastiment durant els primers dies.

Pel que fa al canvi d’hàbits de consum, la cistella de la compra ha canviat en alguns aspectes des del confinament. En passar més temps a casa, i amb les restriccions en la restauració, es cuina més a casa i s’ha incrementat la demanda d’alguns productes concrets, com ara bases de pizzes, pasta de full, massa brisa, llevat, alguns tipus de salses, farines, espècies… S’elaboren més receptes a casa.

D’altra banda, durant el confinament, en un primer moment, també moltes persones van preferir venir a comprar al supermercat menys vegades i comprar més quantitat, per evitar així d’haver de sortir de casa. Un any després, veiem que la situació s’està normalitzant, i la freqüència de compra torna a ser més elevada, com abans, tot i que hi ha un percentatge que conserva l’hàbit de venir menys sovint i comprar més cada vegada.

Pel que fa a horaris, a causa del toc de queda i de la manca d’activitats fora de l’escola i de la feina, notem que els clients venen més d’hora, especialment a la tarda.

Respecte al servei a domicili, és un servei del qual hem disposat sempre i que, en la primera fase del confinament, al març de 2020, es va disparar, aproximadament fins abans de l’estiu. Actualment s’està tornant a la demanda habitual d’aquest servei.

Com es garanteix que els aliments estan lliures de virus? I els productes frescos que la gent toca amb les mans?
La carn i el peix el serveix directament el personal, que va equipat amb guants, i per a la fruita i la verdura és obligatori que els clients es posin els guants que els subministrem.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?