7.8 C
Igualada
Divendres, gener 21, 2022

[Un any de covid] Jordi Vilarrubias: “Molts clients han valorat i ens han agraït l’esforç que hem fet”

En Jordi Vilarrubias Naudeillo és el gerent dels Supermercats Supermas. Els establiments d’alimentació van estar al peu del canó des del primer moment de la pandèmia, assegurant que no faltés de res a la població.

Hi ha hagut algun moment que heu tingut por de desabastiment?
No, en cap moment. Des del primer dia de confinament, tots els nostres proveïdors ens van garantir el subministrament dels productes, només amb alguna excepció puntual.

I la gent, per acaparar algun producte?
Sobretot els primers dies hi va haver un gran augment de demanda d’alguns productes bàsics (paper higiènic, llevat, farina, ous ….) però de mica en mica, a mesura que tothom anava veient que el subministrament estava garantit, es va regularitzar la situació.

Es va parlar molt de que faltava paper higiènic. Han canviat molt els hàbits de consum? En productes? Horaris? Enviar productes directament a les cases?
No entenem perquè la gent va voler acaparar tant paper higiènic, però el cert és que va ser un dels productes puntuals que hem comentat que hi va haver desabastiment durant els primers dies.

Pel que fa al canvi d’hàbits de consum, la cistella de la compra ha canviat en alguns aspectes des del confinament. En passar més temps a casa, i amb les restriccions en la restauració, es cuina més a casa i s’ha incrementat la demanda d’alguns productes concrets, com ara bases de pizzes, pasta de full, massa brisa, llevat, alguns tipus de salses, farines, espècies… S’elaboren més receptes a casa.

D’altra banda, durant el confinament, en un primer moment, també moltes persones van preferir venir a comprar al supermercat menys vegades i comprar més quantitat, per evitar així d’haver de sortir de casa. Un any després, veiem que la situació s’està normalitzant, i la freqüència de compra torna a ser més elevada, com abans, tot i que hi ha un percentatge que conserva l’hàbit de venir menys sovint i comprar més cada vegada.

Pel que fa a horaris, a causa del toc de queda i de la manca d’activitats fora de l’escola i de la feina, notem que els clients venen més d’hora, especialment a la tarda.

Respecte al servei a domicili, és un servei del qual hem disposat sempre i que, en la primera fase del confinament, al març de 2020, es va disparar, aproximadament fins abans de l’estiu. Actualment s’està tornant a la demanda habitual d’aquest servei.

Com es garanteix que els aliments estan lliures de virus? I els productes frescos que la gent toca amb les mans?
La carn i el peix el serveix directament el personal, que va equipat amb guants, i per a la fruita i la verdura és obligatori que els clients es posin els guants que els subministrem.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Òmnium Anoia celebra la seva assemblea anual havent assolit una xifra rècord de socis

La sala de socis de l’Ateneu Igualadí va acollir el passat 11 de gener l’Assemblea General d’Òmnium Anoia, que se celebra anualment i que...

Els centres educatius de l’Anoia sumen més de 2.000 confinats

La sisena onada s'està notant com mai abans als centres escolars. Els centres educatius de l'Anoia sumen un total de 2371 persones confinades, i...

Igualada celebrarà diumenge el bicentenari dels Tres Tombs

Aquest diumenge, 23 de gener, Igualada viurà una celebració dels Tres Tombs molt especial. I és que aquest any es commemora el 200 aniversari...

Quota

És un d’aquells mots que donarien per a unes quantes preguntes de concurset, perquè realment es porta l’oli. D’entrada, encara que tingui família (de...

Experts de diversos països visiten la zona cremada a l’estiu en un projecte per prevenir els grans incendis

En el marc de l'arrencada del projecte FIRE-RES, diversos experts de les 35 institucions que participen en la iniciativa estan fent estada a Solsona...
Compartir