En marxa les obres de remodelació de la línia de FGC Llobregat-Anoia

10 de gener de 2024

L’obra principal per a connectar les estacions de FGC de plaça Espanya i Gràcia ha començat aquest dilluns, segons ha anunciat el Departament de Territori. Els treballs comportaran una inversió de 400 milions i permetran unir les línies del Vallès i Llobregat-Anoia amb un túnel de quatre quilòmetres i tres noves estacions. A més, es remodelaran les estacions existents.

L’obra té un pressupost de 300 milions d’euros i un termini d’execució de 58 mesos. Sumant-hi la inversió de les tasques de desviament de serveis que ja han finalitzat i la resta de projectes impulsats que hi estan vinculats, aquesta actuació comportarà una inversió global estimada de 412 milions.

En concret, es perforarà un nou túnel mitjançant tuneladora –un sol tub que inclourà les dues vies– tret d’un petit tram inicial que s’executarà en mina i que consistirà en dos túnels paral·lels de via única.

En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. Addicionalment, es remodelaran les estacions de Plaça Espanya (actualment, línia Llobregat – Anoia) i l’actual de Gràcia de la línia d’FGC del Vallès.

Segons al Govern, els primers treballs d’obra civil tindran poca incidència en la mobilitat.

A més de l’obra d’infraestructura que ara comença, el Departament de Territori treballa en els projectes d’instal·lacions ferroviàries, via i catenària i d’arquitectura de les estacions.

Paral·lelament i de manera prèvia a l’inici dels treballs de perforació del túnel, es durà a terme, la primavera de 2024, una campanya d’inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges, per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari