Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

12 de maig de 2020

Els socialistes de Masquefa presenten 25 mesures “per no deixar ningú enrere”

Un article de
3 minuts

En el marc de la crisi provocada per la COVID-19 i de la gestió municipal que caldrà efectuar en propers mesos, el Grup Municipal Socialista de Masquefa ha presentat a l’equip de govern la proposta de creació d’un fons d’emergència social i econòmic que contempla 25 mesures. El fons té com a objectius donar suport als col·lectius més vulnerables, acompanyar a la reactivació del teixit econòmic i arribar a un pacte de municipi, entre les forces polítiques i la societat civil, pel futur de Masquefa.

Les mesures en l’àmbit social són un total de deu, que contemplen el suport a les famílies, als infants i estudiants, el disseny d’un programa per atendre a tot el col·lectiu de persones majors, desenvolupar una política d’habitatge que mobilitzi els immobles buits, reclamar el retorn dels títol de transport públic caducat i reforçar les àrees de serveis socials i promoció econòmica de l’Ajuntament.

En relació a l’àmbit de l’economia, l’empresa, el comerç i l’ocupació, els socialistes proposen un conjunt de 9 mesures que contemplen el suport a les famílies afectades laboralment per l’estat d’alarma, la gestió individualitzada del pagament d’impostos i taxes als col·lectius més vulnerables, el suport als autònoms i empreses afectats per la crisi, afavorir, mitjançant la fiscalitat municipal, la creació de llocs de treball a les empreses de Masquefa, impulsar micro-crèdits i l’impuls del teixit econòmic del poble amb la conversió en zona de vianants el centre de la Vila i ordenar la mobilitat de vianants per afavorir l’accés al comerç local.

També es presenten dues mesures de caràcter cultural amb l’objectiu de donar suport al teixit cívic i associatiu, així com a les persones del sector cultural del municipi. Es planteja el disseny d’un programa d’acció cultural, telemàtica i presencial de teatre, música, dansa i tradició que dinamitzi els sectors socio-cultural de Masquefa.

La protecció també té un espai en la proposta. Es presenten 2 mesures encaminades a protegir tant els equips humans de l’Ajuntament, com els espais públics i els veïns en general. I finalment es proposa un gran acord de municipi. Un pacte municipal polític i social per abordar el futur socio-econòmic de Masquefa, amb una visió de conjunt i consensuada.

Els Socialistes de Masquefa esperen que “la ciutadania valori aquesta proposta i que el govern de Masquefa obri un espai de diàleg per tal de poder avançar plegats amb l’objectiu de no deixar cap persona ni cap família enrere”.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×