Del número a la persona
D

15 de desembre de 2021

L’altre dia em comentava la directora d’una empresa coneguda de la zona que tenia un problema dintre de l’equip de magatzem.

Hi ha un equip de 6 persones, entre les quals hi ha: un encarregat i 5 mossos de magatzem. D’aquests hi ha dos que són especialment considerats per la direcció de l’empresa. Un d’ells, porta 9 anys treballant amb uns resultats extraordinaris i s’ho ha guanyat amb implicació, responsabilitat, dedicació i com es diu en castellà: “arrimando el hombro”. Perquè diu això? Doncs en aquests darrers anys l’empresa ha canviat de direcció i ha apostat per les persones, però a la vegada estava en una situació delicada econòmicament. Els canvis i la transformació ha sigut màxima. Han hagut de potenciar les compres, la inversió i la plantilla va baixar a mínims. Aquest treballador ho va donar tot pel seu lloc de treball amb un objectiu que no va compartir amb ningú però que ho veia possible: el lloc d’encarregat.

És una persona ambiciosa, treballadora i amb coneixença de les tasques a desenvolupar. Però ell no comptava que la direcció no el veia amb les habilitats necessàries per a obtenir el lloc desitjat. Tot això passava a l’ombra…

L’altre company només porta 2 anys treballant a l’empresa, tot i així sí que el tenen com una persona amb habilitats i competències notables per a substituir al responsable de departament, que en cert temps es jubila. El mateix encarregat li fa “ullets”, és a dir, projecta en ell certa proximitat i sense voler (inconscientment) el col·loca a la seva mà dreta.

Aquí comença el ball…

L’altre (el que porta 9 anys) intueix i s’adona que alguna cosa passa i percep que l’encarregat el té més considerat, per aquest motiu es posa gelós. Aquest comportament s’agreuja entre ells dos fins les discussions i els conflictes. I el que portava 2 anys no sabia per on l’arribaven els “tiros” i l’encarregat tampoc. Solament ho comunica a direcció.

Aquí podem fer dues lectures:
1. Que són coses dels treballadors i ja s’arreglaran… sense comptar que un conflicte dins l’equip pot influir directament en els resultats, intoxica l’ambient general i per tant el rendiment.
2. La direcció pren nota de la situació avisada pel responsable i posa el focus en la solució. Reunions amb cadascú d’ells mostrant el suport, el reconeixement i potenciant l’autoestima de l’equip.

A l’encarregat encara li queden 5 anys per jubilar-se. És massa temps per començar a projectar un canvi, sabent que en aquest temps poden passar moltes coses i el lloc no és del tot rellevant.

A remarcar

La importància de la reunió “face to face” amb cadascú d’ells i de forma individual, potenciant l’autoestima. Sobretot al de 9 anys que tant han passat i tant ha participat i implicat en aquesta projecció i èxit de l’empresa. I també amb l’encarregat que és important tractar a tothom per igual, perquè a la psicologia en la qual hi ha les projeccions que emetem sense voler poden crear circumstancies complicades de solucionar (acció-reacció). Sobretot si la decisió del canvi ni tant sols s’ha proposat ni està a l’agenda de direcció.

Recordem que som persones i tenim emocions, ambicions, pensaments, creences, etc. i des dels llocs de responsabilitat hem d’adquirir aquestes competències que son del tot humanes, per tal de potenciar l’autoestima i no minvar-la. Més que res perquè afecta al rendiment.

Moltes vegades des de dintre no es veuen aquestes situacions i cal observar des de fora de la caixa. Una habilitat cada vegada més necessària per desenvolupar el lideratge.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta