Com evitar augmentar de pes durant el confinament?

234

 

 

La mobilitat durant aquest dies segurament serà més reduïda de l’habitual i aprofitant que tenim més temps per cuinar, estar asseguts a la taula i menjar sense presses, val la pena intentar millorar els hàbits que durant l’any ens costa de dur a terme.

Per on comencem?

1r – Intentarem menjar menys quantitat d’aliment sense deixar de menjar bé i cuidant molt que la nostra dieta inclogui tots els grups d’aliments.

2n – Prioritzarem les verdures, intentant incloure-les en tots els plats principals del dinar i del sopar. Són aliments baixos en calories i en la seva composició predomina la fibra amb el que ens ajuden a saciar abans. No oblidem incloure-les cuinades, si pot ser poc temps o al vapor, però també crues en amanides.

3r – Disminuirem la quantitat de carn que consumim a la setmana, compensant-ho amb el peix (blanc i blau) i els llegums combinats amb el cereal, per aconseguir proteïnes d’alt valor nutricional evitant els greixos saturats de les carns vermelles.

4t – Entre hores procurarem prioritzar la fruita davant altres tipus de snacks elaborats. Si evitem menjar fruita després dels àpats i la deixem per picar a mig matí i a mitja tarda, ens ajudarà a menjar menys aliments calòrics i a baixar de pes de manera saludable.

5è – Hem de moderar el consum de cereals i procurar que siguin sempre integrals. Com a postres en alguns menjars podem prendre iogurts desnatats o fruita seca (amb moderació) per calmar la necessitat de prendre dolços o aliments que amb els quals ens sobrepassarem en calories.

6è – Beurem aigua durant el dia juntament amb infusions per mantenir-nos hidratats i afavorir el trànsit intestinal, factor clau per poder-nos aprimar.

Què hem d’evitar?

De vegades amb l’objectiu d’aprimar-nos més ràpid, o d’evitar augmentar de pes, caiem en errors comuns com el dejunar, saltar-nos menjars, reduir radicalment el consum d’un grup d’aliments, etc … conductes que ens perjudiquen en gran mesura provocant:

  • Alteracions del metabolisme
  • Major sensació de gana
  • Desequilibris nutricionals, que poden posar en risc la nostra salut