Com està arribant la Intel·ligència Artificial (AI) a les empreses?

28 de juny de 2023

Des de fa molts anys, a FeedBackGround, treballem les possibles millores operatives dels nostres clients basats en els processos. I , en paral·lel, les empreses sempre han treballat la part de tecnologia per la seva banda, pensant que posar un ERP o una eina tecnològica potent els podria solucionar molts dels problemes que es trobaven en el dia a dia, i sobretot, millorar la productivitat.

No tenia cap sentit. Tecnologia i procés van de la mà. No es pot digitalitzar una empresa si no partim d’una bona definició del procés, dels seus indicadors (KPIs) i altres elements a tenir en compte. La tecnologia, el que ha de fer, és donar força i robustesa al sistema organitzatiu definit per l’empresa.

En aquesta línia estan sortint suites o eines de software molt potents que ho estan aglutinant tot. Ja era hora! Els grans ERPs estan desenvolupant o comprant solucions tecnològiques que creen una mena de Digital Twin (Bessó Digital) que et permet comparar la realitat del teu dia a dia amb el teòric que havies previst. A més a més, et fan una representació gràfica i molt visual de la teva situació, et proposa canvis o millores i, en alguns casos, et permet fer un benchmarking en el sector en que et mous.

Algunes de les principals funcionalitats que ofereixen aquestes solucions son:
• Integració de dades i govern. Unificació de les dades de l’empresa en un sistema i control i auditoria dels processos
• Modelització de processos i visualització. Representació gràfica dels processos de l’empresa i transparència entre tota l’empresa. D’aquesta forma, tothom pot aportar idees de millora
• Simulació de processos. Permet visualitzar diferents opcions canviant variables per ajudar a prendre decisions de canvis o millora
• Anàlisi de processos i monitorització. Forma visual i senzilla d’analitzar els colls d’ampolla o bloquejadors de procés de provoquen improductivitats dels processos
• Optimització de processos. El sistema pot oferir propostes de nous models organitzatius en base a comparatives entre el teu rendiment i el del mercat (Benchmarking)
• Aproximació holística 360 º. Integració dels diferents elements que conformen el sistema organitzatiu d’una empresa: processos, organigrama, rols, KPIs i tecnologia.
Darrerament, molts d’aquests softwares, que ja gestionen totes les dades de l’organització, estan incorporant AI (Intel·ligència Artificial) i a l’estil del conegut Chat GPT, ja és possible fer al sistema preguntes com aquestes:

• Em pots dir quines son les meves ineficiències principals en el procés de compres?
• M’agradaria saber quina és la millor forma de llançar una ordre de fabricació complint una sèrie de variables.
Algú te algun dubte que això ja està aquí i que quan abans ho integrem en la nostra operativa, millor? 

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Ja tens decidit el teu vot per diumenge?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta