La sonoritat de Mozart i Beethoven marquen la cloenda de la temporada de la mà del Quartet Altimira en concert, el quartet de corda igualadí format per Luís Pena i David Andújar, violins, Pol Berlinches, viola i Mariona Tuset al violoncel. Tots quatre aterren al Teatre de l’Aurora aquest divendres amb música clàssica de cambra per oferir-nos una filigrana per les orelles amb les peces cabdals dels dos compositors. De Mozart sentireu l’obra Quartet núm. 19 in C Major, KV. 465, formada per quatre moviments. És una composició dedicada al mestre Haydn, un amic i mestre per Mozart. “En aquesta composició es veu la devoció que li tenia Mozart perquè és l’única peça que en el text original hi té tatxots, quan ell sempre escrivia d’una tirada” explica David Andújar com a anècdota per demostrar fins a quin punt a Mozart li importava que sonés bé. “El resultat és una filigrana musical excel·lent. De veritat, una meravella! Però a més, no és una peça que costi d’empassar sinó que sap arribar a tothom, és molt popular i fresca”, conclou. I de Beethoven els del Quartet Altimira han preparat String Quartet No. 10 in Eb major op. 74, també de quatre moviments. “És una composició que té el sobrenom de quartet de les arpes perquè els passatges més famosos són únicament pizzicatos que ens anem passant d’un instrument a altre, el resultat és que sembla el so d’una arpa. És una peça elaboradíssima, com una explosió de focs artificials” apunta el violinista sobre l’obra. Totes dues peces es situen en un univers musical i artístic en transició. A finals del segle XVIII els dos genis comencen aprenent les tècniques i l’estructura típica de la música clàssica però a poc a poc les seves melodies incorporen elements trencadors, que denoten el canvi estilístic que marca l’època. Un canvi de filosofia, de visió del món que marca la societat, és el pas del classicisme -marcat per l’ordre i la racionalitat- al primer romanticisme, un moviment on els sentiments, la llibertat i la manca de raó omple les creacions artístiques d’elements pertorbadors, de fantasies i desordre. Què en sabem del quartet de corda? Haydn va ser un compositor austríac, un dels màxims representants del classicisme i és considerat el pare del quartet de corda. És una agrupació que neix amb una estructura innovadora i “és molt dificultós composar per un quartet de corda” assegura el violinista Andújar. “A la Viena de finals del XVIII coincideixen tres generacions de músics que han marcat totes les generacions posteriors: Haydn (seria l’avi), Mozart (seria el pare) i Beethoven (seria el fill). I aquests tres músics es reuneixen per tocar, experimenten i fan provatures de tipus tècnic i formal. I en aquestes trobades neix el quartet” continua. El concert s’organitza juntament amb Joventuts Musicals d’Igualada i el Quartet Altimira en concert marca el punt i final a la temporada del Teatre de l’Aurora. Una bona manera de donar la benvinguda al sol de l’estiu. Funcions La interpretació de Quartet Altimira en concert es farà divendres 30 de maig a les 21h. Les entrades (10€ i 8€ amb els descomptes habituals) es poden adquirir per internet i a la taquilla del Teatre de l’Aurora (a la plaça de Cal Font) una hora abans de cada funció. També es poden reservar prèviament trucant al 938050075 exclusivament els dijous de 19 a 20 h. Més informació a www.teatreaurora.cat o