“Arrisquem en combinar la nostra experiència i materials i productes que coneixem”
"

Entrevista a Ramon Guardia, tècnic superior en Arts Gràfiques i director d’Artsdomotica

3 de març de 2024

Feu un servei gràfic integral de rètols, anuncis i senyalitzacions per a empreses, particulars, associacions, agrupacions, administracions, etc. Què és el que millor us defineix?

Som una empresa amb un caràcter marcat per l’atenció personalitzada, professionalitat, serveis i productes de qualitat amb un compromís, flexibilitat i postvenda alt.

Feu disseny, preimpressió, impressió i acabats?

Sí; la nostra formació ve del disseny gràfic i publicitari, encara que sigui la tasca del nostre dia a dia a la que menys temps dediquem (és a dir, no som una agència de disseny gràfic), però si ens ho demanen, no tenim problema en resoldre treballs, sobretot adaptacions, maquetacions, retocs, etc. Podríem dir que fem més feina de preimpressió que disseny en si. Imprimim i fem diversos tipus d’acabats gràfics, com enquadernacions, plegats, fendits, perforats, grapats, laminats, plastificats, emplafonats, emmarcaments, etc.

Quins materials feu servir?

Vam començar fa més de vint anys amb el paper. Després va venir el boom de la personalització d’objectes varis com el tèxtil, tasses, llenç per quadres, objectes de regal diversos. Després va venir la retolació i aquí es van ampliar la gamma dels materials, evidentment amb els vinils, plaques de PVC, metacrilats, composite d’alumini, fusta, escumats, ferratges, etc.

Us cuideu de proveir els materials?

Sí, solem realitzar tot el procés, des de la preimpressió, a la impressió i la instal·lació, si s’escau.

També dels ancoratges i suports?

Sí. Si s’han de fer a mida, ho demanem a fer a un manyà.

Teniu alguna especialització o feu qualsevol tipus de projecte?

Som molt bons en la impressió digital ràpida. Molt competitius en la fabricació de molts tipus d’etiquetes adhesives per a la seva posterior coŀlocació manual. Realitzem brandings sencers per a empreses, des de la papereria, roba, marxandatge, oficines, fàbrica, zones de comunicació, etc. Fem disseny de producte: arrisquem en combinar la nostra experiència i materials i productes que coneixem per buscar una solució que el client ens demani o necessiti. Sempre dic que donem solucions gràfiques 360º i que ens hem convertit en uns solucionadors gràfics (una facility services gràfica).

Feu sempre tot el projecte o podeu fer-ne parts?

Podem fer-lo sencer o bé ens adaptem molt fàcilment a fer-ne parts. Ens passa molt d’empreses multinacionals on les directrius del branding ja venen donades des de les centrals amb els seus dissenys i l’únic que fem, per exemple, és imprimir i instaŀlar, etc.

Com us organitzeu per fer cooperacions?

Per a nosaltres, la coŀlaboració avui en dia en el món de l’empresa és essencial; es complica la continuïtat de no fer-ho. En el món gràfic, com en d’altres mons també, es fa molta coŀlaboració: no pots tenir totes les màquines per fer tots els productes que el client et pugui demanar. Nosaltres vam escollir des d’un inici, diversificar producte i maquinària, però on no arribem, disposem d’un bon grup d’empreses coŀlaboradores i professionals (amb filosofies i tarannàs d’empresa semblants a la nostra) més especialitzats en un producte o d’altre en qüestió que ens fa poder vehicular una solució i donar sortida a la demanda del nostre client i així poder-li oferir el que demana sense perdre més temps i centrant-se en un proveïdor com nosaltres.

Qui és el responsable de la direcció?

Jo mateix.

Us encarregueu dels permisos que poden necessitar-se?

Normalment no. Oferim i pressupostem el servei de lloguer de plataformes elevadores per a muntatges, però els permisos d’ocupació de la via a l’ajuntament, per exemple, se n’ha d’encarregar el nostre client.

Coŀlaboreu amb altres professionals?

Sí, com he explicat abans…

Feu reprografia?

Som vells especialistes. Quan vam comprar l’empresa al 2002, estava en funcionament i era una referència a la zona en reprografia (analògica en la seva major part en aquella època). Avui en dia és una part minsa dins de la nostra facturació però encara tenim demanda.

També edició de vídeo i fotografia?

No. Hem fet alguna coseta puntual i de poca complicació en el video i fotografia; de vegades ens demanen quelcom de retoc, però no gaire.

Feu material a per webs?

No.

Quin és l’abast del vostre mercat? Internacional, nacional?

Bàsicament provincial, encara que tenim clients de més enllà i bastants clients amb seus a altres indrets nacionals i europeus que ens demanen feines puntuals.

La tecnologia evoluciona a gran velocitat. Com us hi adapteu?

Intentant estar al dia i informats dels nous productes, maquinàries i tendències. Anant a fires i amb la formació i aprenentatge continu.

La digitalització ha obert nous horitzons. Quin futur veieu al sector?

La tendència. des de fa bastants anys ja, és la baixada progressiva i la necessitat de les grans produccions en impressió offset i pel contrari, una constant alça i compensació en la impressió digital. El packaging i el labeling també creixen constantment. La clau està en donar sortida i solucions a la immediatesa en les comandes, les tirades petites i barrejades que es reben i el print on demand, que fan créixer inevitablement els sistemes que utilitzem i la impressió digital.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta