Aitor Jiménez: “A l’Ebike Challenge tothom hi és convidat, sigui quin sigui el nivell”

84

Soc el director d’esdeveniments de l’empresa Octagon. Ens dediquem a l’organització d’esdeveniments esportius i en els darrers anys ho fem especialment amb les curses de bicicletes. Entre les proves que organitzem hi ha l’Ebike Challenge que es disputarà el proper 27 d’octubre al Parcmotor de Castellolí.

Què és l’Ebike Challenge?
Bàsicament, és un nou repte de bicicleta de muntanya. Volem provar a veure què tal funciona, tenim el repte de veure com reacciona la gent a posar-li una bateria a una bicicleta de muntanya i fer-ho tot en un format poc o molt competitiu.

És la primera competició a nivell de l’estat espanyol en què competeixen bicicletes elèctriques?
És possible que en algun racó d’Espanya se n’hagi fet alguna, però amb aquest format amb cronometratge, competició, amb trams cronometrats, considerem que sí que som pioners en aquest sentit.

Per què s’escull Castellolí per fer-hi la primera prova de l’Ebike Challenge?
Des de ja fa més d’un any, des que va entrar la nova gestió al Parcmotor Castellolí, un dels seus objectius era poder experimentar un altre tipus d’activitats fora del món del motor i una de les activitats que s’hi volia vincular era el ciclisme, tant el de muntanya com el de carretera. A més, en aquest cas, podem dir que sí que està una mica lligat al motor també, ja que les bicicletes que competiran porten una bateria.

Per on es desenvoluparà exactament la competició?
Sortirem des de dins del recinte del circuit i es farà un recorregut per Castellolí i el seu entorn. En total seran uns 39 quilòmetres de recorregut que s’acabaran al travessar la línia de meta del circuit.

La de Castellolí serà la primera, però ja teniu altres Ebike Challenge preparades, oi?
Sí, de moment en tenim dues. La de Castellolí, que serà el pròxim 27 d’octubre, i després n’hi ha una altra programada pel proper 1 de desembre a Súria. Creiem que el Parcmotor Castellolí i Les Comes, a Súria, són dos dels llocs més importants pel que fa a la competició a l’aire lliure de Catalunya i per això els hem escollit per celebrar-hi les primeres edicions de l’Ebike Challenge.

Com va el ritme d’inscripcions fins el moment?
En els últims dies la cosa s’està movent més. Al ser la primera edició, com et deia abans, volem veure com reacciona la gent a aquest esdeveniment però confiem en poder arribar als 100 participants per aquesta primera edició de Castellolí.

Per aconseguir aquest objectiu teniu un ambaixador de luxe, José Antonio Hermida, medalla de plata als Jocs Olímpics d’Atenes competint en BTT…
Exacte. Però el que no volem és que per veure participants d’aquest nivell la gent s’espanti i pensi que no té el nivell per participar-hi. Des que va deixar el cross country olímpic, Hermida ha anat provant altres disciplines i una d’aquestes és l’Ebike i ens ajuda a fer entendre que aquests és una modalitat diferent a la resta. En la competició de Castellolí tothom hi és convidat, sigui quin sigui el nivell. L’avantatge d’una Ebike és que et permet anar al ritme que tu vulguis. Hi ha zones cronometrades en què els participants que ho vulguin, evidentment, podran competir, però hi ha recorreguts alternatius per aquells que s’ho vulguin agafar amb més calma i gaudir del recorregut.

Hi ha crítiques de la gent més tradicional de la BTT a l’entrada de les Ebike pel fet de competir amb “ajudes”?
Al final s’ha de pensar que en una competició de BTT normal, una Ebike no hi podrà participar, no afecta en res a les competicions ja regulades. El que canvia és que hi haurà noves competicions, com l’Ebike Challenge, només destinades a bicicletes elèctriques.

Entenc que en una competició d’Ebike és important tenir una bona estratègia, doncs…
Sí, els participants han de saber com es regula la bateria, com la gestionen. Si des del minut 1 la utilitzo al màxim, segurament no m’arribarà per usar-la a la part final o al revés. Si a l’inici tiro més de les cames, al final tindré una ajuda extra amb la bateria.

Quin és el perfil del comprador de bicicletes elèctriques?
No està encara del tot definit. De fet, aquestes competicions que estem organitzant també ens han d’ajudar a saber-ho, a analitzar-ho. Segurament és un perfil no tan competitiu, que prefereix viure una experiència, gaudir del recorregut.

Més enllà de la cursa també hi haurà altres activitats?
Vindran botigues del sector que permetran provar tot tipus de bicicletes i hi haurà una zona de bar i música. A més, els avituallaments els hem situat en zones molt boniques on la gent es podrà relaxar tranquil·lament.