10.8 C
Igualada
Diumenge, gener 24, 2021

La realitat virtual és protagonista a l’Acadèmia Igualada

realitatvirtual2nesoDes dels anys cinquanta, la realitat virtual ha estat una aventura especialment atractiva per les pel·lícules de ciència-ficció. Resulta curiós poder observar un altre món o situar-se a un lloc imaginari mitjançant l’ús d’unes ulleres electròniques. Realitat virtual és la representació d’espais, persones o objectes mitjançant recursos electrònics. És una experiència única i vivencial que ens permet trencar les barreres de l’espai i el temps. Però més enllà de l’emoció i la aventura que suposa una experiència com aquesta, la realitat virtual ens permet ensenyar.

En l’àmbit educatiu ens permet captar l’atenció de l’alumne i, sobretot, desenvolupar l’empatia que, a la fi, és una de les eines més importants per a comprendre. Podem explicar la desforestació però si ho ensenyem i ho fem viure, els alumnes no ho entendran millor? I no es faran noves preguntes?

A alguns dels llocs on ens pot portar aquesta nova tecnologia és a l’interior del nostre cos , un forat negre, una catedral romànica, la ciutat que visitarem pel crèdit de síntesi o a l’Amazones, entre d’altres. Tota una eina per a entendre un concepte dit a classe com, tanmateix, per fer-nos noves preguntes sobre el lloc, el coneixement que ens lliura el llibre de text o allò que ja donaven per sabut.

A la classe de 2n ESO B varem poder aplicar aquesta nova tecnologia mitjançant unes ulleres de realitat virtual. Dins del temari de Ciències Socials dedicat a l’Islam, els alumnes van viatjar, sense saber-ho, a la Meca. Concretament, a l’Hajj, el pelegrinatge que tot musulmà ha de fer un cop a la seva vida. Dos alumnes es posaven les ulleres i descrivien el que veien als seus companys. Homes amb túnica, una “caixa fosca” al mig d’una plaça, musulmans resant, etcètera. I sí, la resta d’alumnes van esbrinar ràpidament que es tractava de la Meca, però no tant sols això. Molts van quedar sorpresos per la quantitat de gent que celebrava l’Hajj i algun es va quedar amb ganes de saber i conèixer més. També es van adonar que alguns dels seus companys coneixien més sobre aquest tema pel seu origen.

A la fi, va despertar la guspira del coneixement involucrant els alumnes en una experiència nova. Iniciant aquella curiositat, les ganes d’experimentar i de viure certs elements que ens queden molt lluny. I per què no dir-ho? Al mateix temps em va servir per a plantejar nous interrogants que, prèviament, ni jo m’havia plantejat. En definitiva, una activitat innovadora i vivencial.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

L’ACA acaba la neteja de la llera del Torrent Cal Valls Sant Miquel d’Òdena

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha acabat aquest mes de desembre de 2020 el Programa de manteniment i conservació de lleres a Òdena corresponents...

Un estudi diagnostica la prostitució a l’Anoia i la Catalunya Central

L’exercici de la prostitució i el seu abordatge ha estat una qüestió de constants debats polítics, socials i acadèmics en els últims anys. Amb...

Igualada Mentoring posa en contacte a 40 mentors i autònoms

El programa de suport per a micropimes i autònoms, impulsat conjuntament per l’Ajuntament i la Unió Empresarial de l’Anoia, l’Igualada Mentoring, ja està en...

Superar obstacles

Quina primeria d’any! En el camp d’allò més concret i local l’aferrament de la pandèmia continua condicionant del tot la nostra vida, amb les...

L’Orquestra Terres de Marca: tot una incansable i exitosa trajectòria des del 2010

La meva personal i especial vinculació amb el municipi de Castelldefels m’ha permès, recentment, de poder participar d’una forma directa i -com no- entusiasta...
Compartir