17.4 C
Igualada
Dissabte, maig 28, 2022

La realitat virtual és protagonista a l’Acadèmia Igualada

realitatvirtual2nesoDes dels anys cinquanta, la realitat virtual ha estat una aventura especialment atractiva per les pel·lícules de ciència-ficció. Resulta curiós poder observar un altre món o situar-se a un lloc imaginari mitjançant l’ús d’unes ulleres electròniques. Realitat virtual és la representació d’espais, persones o objectes mitjançant recursos electrònics. És una experiència única i vivencial que ens permet trencar les barreres de l’espai i el temps. Però més enllà de l’emoció i la aventura que suposa una experiència com aquesta, la realitat virtual ens permet ensenyar.

En l’àmbit educatiu ens permet captar l’atenció de l’alumne i, sobretot, desenvolupar l’empatia que, a la fi, és una de les eines més importants per a comprendre. Podem explicar la desforestació però si ho ensenyem i ho fem viure, els alumnes no ho entendran millor? I no es faran noves preguntes?

A alguns dels llocs on ens pot portar aquesta nova tecnologia és a l’interior del nostre cos , un forat negre, una catedral romànica, la ciutat que visitarem pel crèdit de síntesi o a l’Amazones, entre d’altres. Tota una eina per a entendre un concepte dit a classe com, tanmateix, per fer-nos noves preguntes sobre el lloc, el coneixement que ens lliura el llibre de text o allò que ja donaven per sabut.

A la classe de 2n ESO B varem poder aplicar aquesta nova tecnologia mitjançant unes ulleres de realitat virtual. Dins del temari de Ciències Socials dedicat a l’Islam, els alumnes van viatjar, sense saber-ho, a la Meca. Concretament, a l’Hajj, el pelegrinatge que tot musulmà ha de fer un cop a la seva vida. Dos alumnes es posaven les ulleres i descrivien el que veien als seus companys. Homes amb túnica, una “caixa fosca” al mig d’una plaça, musulmans resant, etcètera. I sí, la resta d’alumnes van esbrinar ràpidament que es tractava de la Meca, però no tant sols això. Molts van quedar sorpresos per la quantitat de gent que celebrava l’Hajj i algun es va quedar amb ganes de saber i conèixer més. També es van adonar que alguns dels seus companys coneixien més sobre aquest tema pel seu origen.

A la fi, va despertar la guspira del coneixement involucrant els alumnes en una experiència nova. Iniciant aquella curiositat, les ganes d’experimentar i de viure certs elements que ens queden molt lluny. I per què no dir-ho? Al mateix temps em va servir per a plantejar nous interrogants que, prèviament, ni jo m’havia plantejat. En definitiva, una activitat innovadora i vivencial.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

“Natures”, d’Enric Mir: una admirable mostra pictòrica amb ànima

Aquests dies, a la Sala Municipal d’Exposicions, la mostra pictòrica “Natures”, amb quasi una vintena de quadres a l’oli, pintats sobre las suports de...

Aquest diumenge tindrà lloc la II Mostra de Productes del Parc Agrari a Rubió

Aquest proper diumenge i coincidint amb la festa major de Rubió, la localitat acollirà a la plaça de l’ajuntament -al costat del Castell-, la...

Demanda de l’Ateneu al llogater del Pub Acústic per no deixar el local

La junta de l’Ateneu Igualadí ha presentat aquesta setmana una demanda judicial contra el llogater del Pub Acústic, situat en el mateix carrer Sant...

Igualada encara la recta final de l’Anella Verda

Un dels projectes de més interès del govern municipal d’Igualada en els darrers anys, l’Anella Verda de la ciutat, entra en la seva recta...

L’editorial: Una comarca segura?

Darrerament, s’ha fet habitual llegir notícies derivades d’allò que es malacostuma a anomenar en l’argot periodístic “fet divers”, un sinònim dels “successos” de tota...
Compartir