29.6 C
Igualada
Dissabte, maig 28, 2022

Quines preguntes es fa el veritable talent?

Se’ns omple la boca, escrivim i escrivim sobre tot el relacionat a la recerca de talent, d’atracció de talent i de la mal anomenada retenció del talent sense pensar en el realment important i és que no podem perdre de vista que…: avui és el veritable talent qui tria amb qui treballa i amb qui no. És el talent qui decideix i no l’empresa. Qui no en sigui conscient ho té difícil per no acabar amb un equip mediocre.

Primer pas: canviar la mentalitat sobre veritats que semblen absolutes i que en veritat estan ja obsoletes.

• Cercar talent no és posar ofertes d’ocupació. El veritable talent no les llegeix.
• Atraure talent no és “vendre motos” i tenir un Employer Branding comprat i sonor. El veritable talent està bastant per sobre del soroll.
• No podem retenir a ningú. Al veritable talent cal enamorar-lo per projecte.
Segon pas: ser conscient que fuig el talent.
• De marques tocades per la mala reputació i el soroll mediàtic. No volen vincular la seva marca de talent a la falta d’ètica perquè saben que els seus valors han de prevaler.
• De marques buides i anodines sense una proposta de valor clara en el mercat.
• De no treballar per a la creació d’un producte o servei pel qual senti passió.
• De marques que no siguin socialment responsables.
• D’ambients laborals tòxics, mancats d’un lideratge transformador.
• D’empreses amb un alt nivell de rotació.
• D’empreses “ostracistes”, de búnquers on la informació és poder, on la connexió i exposició de les seves marques a les xarxes és pecat mortal.


• D’empreses que ofeguen sota un organigrama ferri la creativitat i la innovació.
• De descripcions de llocs de treball tancades.
• D’empreses “dinosáuriques” on es premia més la presència física que el resultat.
• D’empreses de les que no hi ha res en els mitjans socials, sense història a la xarxa, sense treballadors en el món digital amb una presència i una història.
Però: quines preguntes es fa el veritable talent?
• Quin serà el meu àrea d’influència dins de l’organització? Va a voler saber si van a haver frens a la seva àrea d’actuació, Sap que només així podrà portar els seus objectius i projectes a realitats d’una manera efectiva.
• Què fa la companyia per mantenir-se en estat beta permanent? Et preguntarà quins són els mecanismes que s’estableixen per seguir formant-se. El que vol sentir és que la companyia té una alta sensibilitat a les necessitats que sorgeixen en cada projecte. Són persones que lideren el seu aprenentatge i que han pres les seves regnes fa molt de temps.
• Et preguntarà: quins mitjans hi ha per estar informat. Quines són les fonts. Com es comunica de forma interna? Si no és una empresa que aposta per la comunicació social i immediata, amb feedback permanent, amb respostes en temps real, amb un entorn comú on conversar, treballar els projectes i compartir, et dirà que no pot treballar així. Necessita formar part de les comunitats internes, necessita aportar, innovar, deixar volar la seva creativitat.
• Si té una empremta digital potent et preguntarà: quin tipus de vinculació que espera la marca amb la seva pròpia marca personal?

Recorda: el teu veritable repte, si busques talent, és tenir el veritable talent per detectar-ho. El món canvia, les necessitats també. És moment de veure-ho tot des d’una nova perspectiva.

Eva Collado Durán |@evacolladoduran

Consultora estratègica de capital humà, conferenciant i escriptora

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

“Natures”, d’Enric Mir: una admirable mostra pictòrica amb ànima

Aquests dies, a la Sala Municipal d’Exposicions, la mostra pictòrica “Natures”, amb quasi una vintena de quadres a l’oli, pintats sobre las suports de...

Aquest diumenge tindrà lloc la II Mostra de Productes del Parc Agrari a Rubió

Aquest proper diumenge i coincidint amb la festa major de Rubió, la localitat acollirà a la plaça de l’ajuntament -al costat del Castell-, la...

Demanda de l’Ateneu al llogater del Pub Acústic per no deixar el local

La junta de l’Ateneu Igualadí ha presentat aquesta setmana una demanda judicial contra el llogater del Pub Acústic, situat en el mateix carrer Sant...

Igualada encara la recta final de l’Anella Verda

Un dels projectes de més interès del govern municipal d’Igualada en els darrers anys, l’Anella Verda de la ciutat, entra en la seva recta...

L’editorial: Una comarca segura?

Darrerament, s’ha fet habitual llegir notícies derivades d’allò que es malacostuma a anomenar en l’argot periodístic “fet divers”, un sinònim dels “successos” de tota...
Compartir