16.9 C
Igualada
Dimarts, setembre 29, 2020

Quines preguntes es fa el veritable talent?

Se’ns omple la boca, escrivim i escrivim sobre tot el relacionat a la recerca de talent, d’atracció de talent i de la mal anomenada retenció del talent sense pensar en el realment important i és que no podem perdre de vista que…: avui és el veritable talent qui tria amb qui treballa i amb qui no. És el talent qui decideix i no l’empresa. Qui no en sigui conscient ho té difícil per no acabar amb un equip mediocre.

Primer pas: canviar la mentalitat sobre veritats que semblen absolutes i que en veritat estan ja obsoletes.

• Cercar talent no és posar ofertes d’ocupació. El veritable talent no les llegeix.
• Atraure talent no és “vendre motos” i tenir un Employer Branding comprat i sonor. El veritable talent està bastant per sobre del soroll.
• No podem retenir a ningú. Al veritable talent cal enamorar-lo per projecte.
Segon pas: ser conscient que fuig el talent.
• De marques tocades per la mala reputació i el soroll mediàtic. No volen vincular la seva marca de talent a la falta d’ètica perquè saben que els seus valors han de prevaler.
• De marques buides i anodines sense una proposta de valor clara en el mercat.
• De no treballar per a la creació d’un producte o servei pel qual senti passió.
• De marques que no siguin socialment responsables.
• D’ambients laborals tòxics, mancats d’un lideratge transformador.
• D’empreses amb un alt nivell de rotació.
• D’empreses “ostracistes”, de búnquers on la informació és poder, on la connexió i exposició de les seves marques a les xarxes és pecat mortal.


• D’empreses que ofeguen sota un organigrama ferri la creativitat i la innovació.
• De descripcions de llocs de treball tancades.
• D’empreses “dinosáuriques” on es premia més la presència física que el resultat.
• D’empreses de les que no hi ha res en els mitjans socials, sense història a la xarxa, sense treballadors en el món digital amb una presència i una història.
Però: quines preguntes es fa el veritable talent?
• Quin serà el meu àrea d’influència dins de l’organització? Va a voler saber si van a haver frens a la seva àrea d’actuació, Sap que només així podrà portar els seus objectius i projectes a realitats d’una manera efectiva.
• Què fa la companyia per mantenir-se en estat beta permanent? Et preguntarà quins són els mecanismes que s’estableixen per seguir formant-se. El que vol sentir és que la companyia té una alta sensibilitat a les necessitats que sorgeixen en cada projecte. Són persones que lideren el seu aprenentatge i que han pres les seves regnes fa molt de temps.
• Et preguntarà: quins mitjans hi ha per estar informat. Quines són les fonts. Com es comunica de forma interna? Si no és una empresa que aposta per la comunicació social i immediata, amb feedback permanent, amb respostes en temps real, amb un entorn comú on conversar, treballar els projectes i compartir, et dirà que no pot treballar així. Necessita formar part de les comunitats internes, necessita aportar, innovar, deixar volar la seva creativitat.
• Si té una empremta digital potent et preguntarà: quin tipus de vinculació que espera la marca amb la seva pròpia marca personal?

Recorda: el teu veritable repte, si busques talent, és tenir el veritable talent per detectar-ho. El món canvia, les necessitats també. És moment de veure-ho tot des d’una nova perspectiva.

Eva Collado Durán |@evacolladoduran

Consultora estratègica de capital humà, conferenciant i escriptora

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

El CB Igualada i Monbus renoven el seu compromís

El Sènior Masculí A del CB Igualada tornarà a comptar, una temporada més, amb l'empresa de transports Monbus com a patrocinador, la qual cosa...

Albert Moreno, bronze al campionat d’Espanya de triatló de mitja distància

L'igualadí Albert Moreno va pujar al podi en el campionat d'Espanya de triatló de mitja distància que es va disputar el dissabte passat a...

El Club Futbol Capellades celebra el seu centenari

El passat dissabte, dia 26 de setembre, el Club de Futbol Capellades va celebrar amb un acte senzill i emotiu el centenari de la...

La UAB reconeix la transparència de l’Ajuntament de Calaf

El Consell Certificador del Segell Infoparticipa de la Universitat Autònoma de Barcelona ha atorgat el Segell Infoparticipa a l'Ajuntament de Calaf, per la qualitat...

Unes 400 persones protesten a Igualada contra la inhabilitació de Torra

Unes 400 persones s'han concentrat aquest dilluns a les set de la tarda davant de l'Ajuntament d'Igualada per protestar contra la sentència del Tribunal...
Compartir