El proper mes de setembre, el Pla de Mobilitat d’Igualada i la Conca, actualment en redacció, entrarà en la seva fase de participació ciutadana. Llavors la societat podrà dir-hi la seva i fer tota mena de propostes. Avançant-se, la Comissió d’Urbanisme i Mobilitat de l’Anoia (Cuma), que formen professionals de l’àmbit urbanístic del nostre territori i és un organisme intern de la Unió Empresarial de l’Anoia, ha elaborat un informe on es fan una sèrie de recomanacions sobre senyalització vertical, i alhora demana la finalització d’una sèrie d’infraestructures que, al seu entendre, seran necessàries en el futur. Dimecres, el president de la UEA, Blai Paco, i el portaveu de la Cuma, l’enginyer i exalcalde de Castellolí Jesús Brugués, van presentar públicament aquest informe. Paco explicava que “aquesta proposta s’ha presentat als representants polítics de la Conca. Entenem que no és una proposta beŀligerant, sinó de sentit comú”. Els membres de la Cuma es van cuidar prou durant la presentació de no “enfadar” als polítics, però a ningú no se li escapa que són ells els primers responsables que la Conca tingui o no una bona senyalització. Brugués deia que “la Cuma és un òrgan consultiu, ningú ha d’entendre el que fem com una imposició. Segur que les nostres propostes són millorables”. De les dues vessants de la proposta de la Cuma -millorar els senyals indicatius, i fer noves obres- els propis integrants de la comissió entenen que “els esforços s’han de fer especialment pel tema de la senyalització, creiem que és una proposta raonable econòmicament parlant i tenint en compte els temps de crisi que passem”, afirmava Brugués. Aquesta proposta de senyalització té sentit en tan en quant que “la normativa diu que, si un municipi no toca a una carretera, en aquella carretera no cal que s’anunciï en cap rètol”. Per a Blai Paco “hem intentat des de la UEA fer una visió global de la Conca, perquè moltes vegades des de cada ajuntament es mira molt pel seu interès, i no pel de tots els pobles en comú de la mateixa zona. Quatre municipis a la Conca són un handicap”. El document prioritza d’una banda certes senyalitzacions que permetrien ordenar el trànsit rodat com la indicació del Polígon de Les Comes a la sortida 555, indicar Vilanova del Camí a la sortida d’Òdena-Aeròdrom, indicar les municipis de Vilanova del Camí, Sta. Margarida de Montbui i els polígons industrials a l’enllaç amb l’Eix Diagonal, etc. El baix ús de la Ronda sud ha estat també debatut per la CUMA i en aquest sentit entre les propostes s’hi troba la finalització de la rotonda que dona accés a Vilanova del Camí des de la Ronda sud pel limitat servei que dóna actualment i per evitar canvis de sentit que alguns usuaris fan al mig de la Ronda, i solucionar l’accés Sud a Igualada, ja sigui fent un vial que enllaci la Ronda Sud amb el Rec o bé finalitzant la Ronda del Rec fent-la arribar fins a la zona de Funosa o bé solucionar la unió entre l’Eix Diagonal i l’A2 en les direccions Lleida – Manresa entre altres propostes.