19.5 C
Igualada
Dissabte, setembre 18, 2021

KOMpe, una empresa a l’alçada

Una empresa de servei d’alçada que va néixer ara fa deu anys, en plena recessió econòmica, però amb una forta convicció i capacitat emprenedora. Com a curiositat, tenen la plataforma elevadora més alta del món 57 metres d’alçada. L’empresa compta amb una línia de negoci, Black Edition, especialitzada en el sector cinematogràfic, televisió, publicitat i esdeveniments.

Sector: serveis
“Les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any”
Presents a: Igualada, Terrassa, Gavà i Sant Andreu de la Barca
Any fundació: 2009

Començar literalment de zero, creure en el projecte i tirar endavant. Així va començar KOMpe, sota la batuta d’Efrén García, una empresa anoienca que es dedica a la venda i lloguer de plataformes elevadores, transport de maquinària i internacional i a la formació en plataformes elevadores.

L’empresa ha estat guardonada recentment amb els Premis UEA a la Capacitat Emprenedora 2019, per la seva arriscada aposta de crear una empresa vinculada al sector de la construcció en plena recessió econòmica l’any 2009. I és que Efrén García va iniciar aquest projecte vinculat a aquest sector que coneixia perfectament, sense pràcticament recursos financers i amb molta il·lusió, empenta i energia; tot i que les empreses del sector es caracteritzen per tenir molt capital: “Vaig començar amb un soci, qui em va cedir les seves instal·lacions; tan aviat com em va ser possible, vaig comprar la seva participació. Ho tenia clar, era un emprenedor atípic. Tenia moltes ganes d’arrencar el projecte”.

Donar servei, sempre
KOMpe va arrencar sense tenir plataformes pròpies, amb col·laboradors que li llogaven la maquinària; però amb una premissa molt clara que a dia d’avui, continua essent la mateixa: “donar servei, sempre”. L’Efrén sabia des de ben al principi, quin era el punt clau per diferenciar-se de la resta d’empreses que llogaven màquines, en el cas de KOMpe, s’havia de llogar servei. Un nínxol de mercat, aleshores, per explorar, molt diferent a les empreses que disposen de molt capital, que inverteixen i lloguen màquines. Una fórmula que li ha fet arribar el més amunt possible del seu sector, sumant-li d’altres factors com reinventar-se i donar servei les vint-i-quatre hores del dia tots els dies de l’any.

I així és com va començar KOMpe, sense cap màquina, dedicant-se al lloguer de plataformes elevadores. I al cap de l’any, ja facturava un milió i mig d’euros, i tot i que sembli una paradoxa, durant quatre o cinc anys, l’empresa no disposava de cap plataforma fins al moment que va adquirir-ne de pròpia, començant per la compra de dos camions cistella i un tres eixos.

“Volem ser l’empresa de referència a Catalunya de les plataformes elevadores”
Durant la seva evolució, l’empresa ha passat per dos punts d’inflexió molt importants que han marcat i potenciat el seu creixement i la seva expansió. En aquest sentit, KOMpe va decidir apostar fora de la comarca, diversificant i ampliant el negoci amb delegacions, per així créixer en zones de Catalunya on hi hagués més activitat econòmica: “El primer punt d’inflexió va ser quan vam comprar una empresa del sector de Terrassa, ara fa uns tres anys i mig. Després, al cap de mig any, vam obrir delegació a Sant Andreu de la Barca i aquí és on ha estat la nostra gran evolució i empenta. I després, hem obert a Gavà”, explica l’Efrén. Tot i això, des de KOMpe afirmen que el seu màxim objectiu és convertir-se en “l’empresa de referència a Catalunya de les plataformes elevadores” i poder arribar a obrir una delegació a Madrid.

La visibilitat, element clau
La imatge corporativa és la carta de presentació de tota empresa davant el públic. Tota impressió compta, i això ho van tenir ben clar, des dels seus inicis. Conscients que la visibilitat és i era un element clau per a la seva empresa, des de KOMpe hi van apostar, i la seva imatge la cuiden fins al més mínim detall, tenint molt en compte que les accions i serveis que desenvolupen són molt visibles, així com també les localitzacions on s’ubiquen les oficines; ajudant que ràpidament, els nous clients saben què fa KOMpe i on és present: “Als pocs anys d’haver iniciat l’activitat, la visibilitat de KOMpe a la província de Barcelona era notable, quan en realitat nosaltres ens definíem com una empresa d’enganxines perquè cap màquina era nostra però les retolàvem amb adhesius de KOMpe. Com que sortíem a tants llocs, els nostres col·laboradors ens van començar a veure com competència. Això ens va obligar a invertir en la compra de plataformes elevadores”, afirma Manel Ortuño, adjunt a direcció de KOMpe.

Línia pròpia Black Edition
D’altra banda, el segon gran punt d’inflexió de l’empresa va ser la decisió d’apostar per una línia pròpia, la Black Edition, focalitzada en donar servei al sector audiovisual. La creació d’una línia especialitzada en el sector de la publicitat, els esdeveniments i la televisió, oferint aquest tipus de serveis a empreses del sector de la producció audiovisual: “La creació d’aquesta línia anomenada Black Edition ha estat un altre nínxol de mercat que s’ha decidit explotar i que ens ha ajudat per diferenciar-nos de la competència. Sabem que el nostre negoci requereix molta inversió i nosaltres havíem de trobar un nínxol de mercat que valorés el servei i on el preu no fos el primer factor alhora de prendre la decisió de contractar els nostres serveis o els d’una altra empresa del sector” explica Ortuño. Des de Black Edition s’ofereix el servei de lloguer amb tècnic. També disposen d’una àmplia flota de furgonetes taller, de tal manera que hi ha qualsevol incidència, es pugui donar una resposta àgil, eficaç i ràpida. Black Edition també ha fet pintar les màquines de color negre perquè no reflecteixin els focus “Això les productores ho valoren molt i la creació d’aquesta línia ens ha donat notorietat a nivell nacional”, raona Ortuño.

A més, l’altra línia de negoci que ha implicat la creació de Black Edition és el servei de localitzacions per a les productes perquè puguin rodar. Col·laboren amb plataformes com Netflix, per exemple, i gràcies al servei de lloguer, han fet possible el rodatge de pel·lícules, curtmetratges i anuncis com “Tengo ganas de ti” amb el Mario Casos o “100 metros” amb el Dani Rovira, gran part dels spots publicitaris, entre molts més.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Acord entre Masats i Buff per potenciar el transport a demanda

MasatsTG Dx i Original Buff S.A. han signat un acord de col·laboració per seguir potenciant l’ús de les noves línies de transport a la...

La Jornada Gastronòmica de les Plantes Oblidades, el 2 d’octubre

El proper 2 d’octubre, a Igualada, tindrà lloc la 6a Jornada Gastronòmica de les Plantes Oblidades, organitzada pel Col·lectiu Eixarcolant. El programa d’activitats i...

Assessorar

Estic segur que molts deveu recordar aquells rètols que es veien (encara se’n deuen veure, diria) als portals dels edificis anunciant serveis d’Assessoria. Solen...

Racons de l’Anoia: Sant Martí Sesgueioles

El municipi de Sant Martí Sesgueioles, de 3,87 km 2,s és situat al S de Calaf i envoltat pels termes de Calaf, els Prats...

Xarxa Igualada comença el curs amb “Elmer, l’elefant de colors”

La Xarxa d’Igualada enceta el curs amb la proposta de Tutatis produccions teatrals Elmer, l’elefant de colors, que es podrà veure demà diumenge dia...
Compartir