Un article de
Gemma Castillo
Mentora de dones emprenedores
31 de juliol de 2024

L’art de convertir els teus clients en fans incondicionals

Un article de
Gemma Castillo
Business people using pen,tablet,notebook are planning a marketing plan to improve the quality of their sales in the future.

Imagina entrar en una botiga on et reben amb un somriure genuí, et diuen pel teu nom i saben exactament què necessites abans que ho diguis. No, no és un capítol de Black Mirror, és el poder del psicomàrqueting aplicat a l’atenció al client. Recordo una vegada, entrant en una petita llibreria de barri; el propietari, amb un somriure còmplice, em va dir: “T’he guardat aquell llibre que tant buscaves”. En aquell instant, em vaig sentir la persona més important del món. Així de potent pot ser l’atenció al client quan es basa en principis de psicomàrqueting.

El psicomàrqueting, més enllà de ser una moda passatgera, és una ciència que estudia com el comportament humà influeix en les decisions de compra. I és precisament en l’atenció al client on aquesta disciplina pot marcar una diferència abismal. Com a experta en psicomàrqueting, puc dir amb seguretat que una correcta aplicació d’aquestes tècniques no només millora la satisfacció del client, sinó que transforma la percepció del teu negoci.

Per posar-nos en context, estudis recents mostren que un 86% dels consumidors estan disposats a pagar més per una millor experiència de client. I compte, perquè un client insatisfet ho explicarà a unes 15 persones, mentre que un de satisfet només ho compartirà amb unes 8. Aquí és on entra en joc el psicomàrqueting: una eina essencial per canviar aquestes estadístiques a favor teu.

Els avantatges de tenir estratègies de psicomàrqueting a la teva empresa:

  1. Connexió emocional: Entendre les emocions dels teus clients i saber com gestionar-les crea un vincle més profund i durador. No es tracta només de resoldre problemes, sinó d’anticipar-los i fer que el client se senti comprès i valorat.
  2. Personalització: Gràcies al psicomàrqueting, és possible personalitzar l’experiència del client de manera que se senti única i especial, augmentant així la lleialtat i les recomanacions boca a boca.
  3. Increment de vendes: milloraràs la satisfacció del client, i a més a més veuràs un augment significatiu en les teves vendes. Clients contents són clients que compren més i amb més freqüència.

Solucions a preocupacions comunes dels clients amb tècniques de psicomàrqueting:

  1. Llargues esperes: Utilitza tècniques de gestió d’expectatives, com informar els clients del temps estimat d’espera i oferir-los alguna cosa per fer mentre esperen (un article interessant, un vídeo, etc.). La percepció del temps passa més de pressa quan estan entretinguts.
  2. Manca de personalització: Implementa un sistema CRM que et permeti rastrejar les interaccions anteriors amb els clients. Utilitza aquesta informació per personalitzar futures interaccions i fer que el client se senti especial i valorat.
  3. Resolució lenta de problemes: Capacita el teu personal en tècniques d’escolta activa i solució ràpida de problemes. Assegura’t que els clients sentin que els seus problemes són la teva prioritat número 1.

Som al llindar d’una revolució en l’atenció al client. No parlo de simples canvis, sinó d’una transformació èpica, digna de les grans marques del món empresarial. Adopta el psicomàrqueting i converteix cada interacció en un espectacle memorable i fes que els teus clients t’aplaudeixin fins al final… I més enllà! L’escenari és teu, només has de voler sortir i triomfar.

El psicomàrqueting no és només una eina, és el teu passaport directe a la grandesa en l’atenció al client. Fes història i que els teus clients parlin de tu!

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×