Cesc Alcaraz
Economista. Soci-director de FeedBackGround
De la relectura de l’article escrit fa uns anys per en Xavier Marcet que parlava de les 7 claus del management del futur, m’he permès fer una actualització del mateix i el voldria compartir amb vosaltres:
1. Visió.
Aquest concepte no és nou, però vull destacar que cal tenir present que a causa de les constants innovacions tecnològiques, cada cop és més difícil planificar a mig termini i cal fer-ho a més curt termini. També la major transparència “Tot se sabrà, se’ns veurà tot” ens obliga a ser més coherent i autèntics.
2. Adaptació al medi.
Ja fa temps que es parla que cal ser àgils a l’hora d’afrontar els canvis en el mercat. El poc temps que tindrem per adaptar-nos fa que guanyi més importància la nostra capacitat d’implantació dels canvis. Hem de ser millors executants els projectes de canvi o millora interns.
No hi ha futur sense talent. Qualsevol organització que pretengui sobreviure haurà de dedicar esforços humans i econòmics per aconseguir atraure a la seva organització el millor personal possible. Segurament això vol dir personal més “car”, però serà l’element clau que et permetrà adaptar-te de forma eficient i eficaç al nou mercat que vindrà. És una inversió amb un ROI molt clar i a curt termini. Si pots, contracta gent millor que tu!
4. El client, al centre dels nostres pensaments.
La introducció de les noves tecnologies en el nostre dia a dia personal i empresarial fa que cada cop sigui més senzill oferir productes o serveis personalitzats. Tots volem productes adaptats als nostres gustos o colors i és per això que qui millor tingui aquesta perspectiva de client, acabarà guanyant.
No hi ha cap recepta definitiva que ens asseguri l’èxit i per molt que llegeixis articles i llibres, cada organització haurà de crear les seves pròpies claus de l’èxit. En tot cas, espero haver pogut aportar un granet de sorra per començar a estructurar “les teves claus”.
Ens hi posem?