Recull de l’actualitat informativa del Montclar Mestral
R

21 de febrer de 2018
Nou projecte a Montclar Mestral: “Club de lectura per l’ESO”
Dins del projecte lector i enllaçat amb el projecte d’oratòria que estem fent a les nostres escoles per tal de fomentar i impulsar la lectura i l’expressió oral dels nostres alumnes,

iniciem unes sessions a l’hora de lectura diària, en les que a través d’unes lectures guiades, l’alumnat podrà valorar, exposar i analitzar les lectures llegides en unes sessions pautades, “llibre fórum” , que es faran a la Biblioteca del col.legi. Comencem el club de lectura amb dos llibres per a 1r i 2n ESO i dos llibres per a 3r i 4t ESO, tots ells, cedits per la Biblioteca Central d´Igualada. Animem a tot l´alumnat a participar-hi. 

Els alumnes de 2n de Batxillerat de Montclar Mestral visiten la UIC
Dins de les activitats d’orientació professional que s’ofereixen a l’alumnat de batxillerat al llarg del curs, les alumnes de 2n de batxillerat van participar en l’activitat “Ser universitari per un dia” que organitza la Universitat Internacional de Catalunya amb l’objectiu d’apropar als alumnes a la realitat universitària, aprofundir en el currículum del grau escollit i poder realitzar una pràctica experimental dins la opció escollida.
“Les rutines de pensament només són coses d’infants?”
El passat divendres va quedar demostrat que els pares també van gaudir, i molt, d’aquest nou mètode que des d’aquest curs estem implementant a les nostres aules.
Aprofitant la festa de Sant Blai, vam muntar unes fruiteres per practicar la rutina de pensament Veig – Penso – Em pregunto, rutina que forma part del mètode VESS.
Vam fer dos grups de treball degut al bon nombre de pares que hi van assistir. Prèviament els vam explicar com es desenvolupava aquesta rutina i després van començar a treballar.

Es va crear un bon ambient de treball en grup entre tots els pares de P3, P4 i P5. i les aportacions van ser molt enriquidores. Finalment els pares van poder veure a través d’una gravació com els seus fills havien treballat aquesta rutina amb les mestres.

Amb aquesta activitat els pares van comprovar que les estratrègies i conclusions que obtenen els nens i nenes davant d’un mateix objectiu i una metodologia identica són, sovint, sorprenents. També se’n van adonar, a través de la realització de la rutina, quines són les diferents maneres d’entendre una mateixa situació.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta