L’equip d’Instint renova el portal digital VeuAnoia.cat

102

equip d'instint entrevista portal

L’equip d’Instint, una empresa 100% igualadina, ha estat el responsable de reinventar el portal digital de notícies de La Veu de l’Anoia. A partir d’avui mateix, en podeu veure el resultat, i n’hem volgut parlar amb ells per a que ens expliquin què, com i per què ens han ajudat a fer un pas endavant, ferm, amb VeuAnoia.cat.

– Com definiu el disseny de la nova pàgina de VeuAnoia.cat?
Senzill, net i clar, pensat per la gent que llegirà la nova Veu. Moltes vegades el més complicat és fusionar el món offline amb el online. Els vostres lectors estan molt acostumats a relacionar-vos només amb el format de paper, i ara el què hem creat és un sistema que també permet estar al dia de l’actualitat de la comarca mitjançant el canal digital.

– Quin són els trets característics més importants?
El primer i més important és el nou disseny i la nova distribució de continguts de la pàgina web. No us passa moltes vegades que consultant un diari digital us costa de trobar certs continguts? Doncs amb això hem pensat, en facilitar als vostres lectors les notícies que són del seu interès amb una bona organització i ressaltant els continguts més visualment. Tanmateix, aquest mitjà està pensat per sentir La Veu de la gent. Ara és molt més fàcil emetre comentaris i opinions sobre notícies de la nostra comarca de l’Anoia i compartir- los ràpidament a les xarxes socials. Hem pensat tant en la gent que us llegeix de sempre i que té un mòbil o tauleta, com amb els empresaris, famílies, clubs, entitats, universitaris o nois d’escola que volen veure l’actualitat de les diferents àrees, precisament perquè ells són la notícia.

VeuAnoia.cat també tindrà una presència molt important a les xarxes socials. Quines i de quina manera?
La comunicació digital permet estar connectats sempre. Sí que és un setmanari i prioritza sobretot els reportatges i l’anàlisi, però les xarxes són el espai en el què sentirem la teva Veu (#LaTevaVeu) i serem al facebook per compartir el que esteu fent en tota la comarca per mostrar-vos les persones i les seves històries. Oi que canvia el sentit? No utilitzarem el facebook només per compartir el nostre contingut, sinó per impulsar el què està passant. Amb el twitter farem piulades de les nostres notícies però amb la intenció de saber la vostra opinió. Amb el hashtag #LaTevaVeu podreu trobar tota l’actualitat i el què està passant a la comarca, com petites entrevistes, successos, temes d’interès i de debat… Altres xarxes que també potenciarem en aquesta nova etapa són les visuals, i entre d’elles, Instagram i Youtube. Pensem que podem crear una galeria emocionant i positiva que ens permeti transmetre la nostra essència. A més digitalitzarem els jocs i concursos característics d’aquest mitjà, així que el que vulguin seguir guanyant amb La Veu us hauran de seguir. La presència a Internet ha esdevingut clau per a qualsevol mitjà de comunicació. L’usuari és també cada vegada més exigent. Què penseu que vol? En el segle XXI l’usuari vol ser escoltat i sap que és el protagonista. Està bé conèixer l’opinió d’un alcalde quan inaugura una obra però és molt més important l’impacte social que té una acció com aquesta amb la gent. Per això serveixen les xarxes, i per això les xarxes de La Veu de l’Anoia serviran per conèixer els petits herois i les inquietuds que ens fan comarca. A més, tothom té en gran percentatge un mòbil… això és una realitat, i avui dia tothom pot dir una gran notícia, fer una gran queixa o explicar el què està passant des de qualsevol lloc, i aquí està la nova feina dels mitjans de comunicació, on a part d’explicar també cal que ens escoltin. Tenim veu.

– La xarxa és un univers canviant Res és igual avui que ahir, ni res serà demà igual que ara. Com us ho feu, a Instint, per a batallar amb aquesta realitat?
Això és molt divertit, saps? Ho fem adaptant-nos i per això ens diem Instint Estratègies Digitals. Per exemple, amb la mateixa La Veu el que és bo ara per vosaltres potser no ho és per un altre mitjà, i amb això treballem, intentant sempre entendre què està passant, no ho has de saber tot, simplement has d’entendre que tenir instint és la capacitat que té un ésser viu d’actuar d’una manera adequada en cada situació. Tenim un equip apassionat pel que fa (òbviament) però sobretot a Instint fem que les inversions dels nostres clients en el món digital tinguin retorn. Sempre pensant en el què esperen els seus clients, llavors és quan les coses canvien. El disseny i la usabilitat són les claus. Quant més senzill millor.

– En poc temps us heu convertit en una empresa de referència en l’àmbit de les TIC. Un dels vostres pilars és que us definiu com a creadors d’estratègies digitals. Què vol dir, això?
Referents? Què dius! (riures) La comarca de l’Anoia és un referent ara mateix del sector TIC, com abans ho eren d’altres sectors, però encara no ens reconeixen prou. A la comarca hi ha empreses del nostre sector que estan fent les coses molt ben fetes i que tenen ressò internacional, per això és important tenir bones infraestructures digitals, espais oberts de diàleg i negocis. Et sorprendries de les idees i accions empresarials que hi ha a la comarca i nosaltres som una més, això sí, el que fem sempre va en la línia per a que els nostres clients facin negocis, i per això cal l’estratègia. En molts casos el més important és treballar la transformació digital de petites i grans empreses. Sempre ho diem: “Què vols ser quan siguis gran”, els assessorem i els fem pensar per aclarir-los i ajudar- los a tenir un objectiu clar i concís.