La C-15 tindrà 2 carrils per sentit en el tram entre Igualada i Capellades a partir del 2022

583

L’Eix Diagonal, la infraestructura formada per les carreteres C-15 i C-37 i que uneix Manresa amb Vilanova i la Geltrú, va entrar en funcionament l’any 2011 amb la intenció d’unir les capitals de les comarques del Bages, Anoia, Alt Penedès i Garraf. Des de llavors, aquesta via ha estat en constant creixement i ha augmentat el seu trànsit en un 35% en aquests 7 anys.

Amb la intenció d’adaptar la carretera a tota la capacitat, aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha presentat a Igualada la proposta d’actuacions per millorar-ne la funcionalitat en el tram entre Igualada i Vilafranca. Aquesta proposta, que té una inversió prevista de 90 milions d’euros i l’objectiu d’estar acabada el 2022, contempla dos trams amb diferents actuacions, entre Vilafranca i Capellades i entre Capellades i Igualada.

Capellades-Igualada, doble carril per sentit

Aquest tram de set quilòmetres, que té un trànsit diari de 20.000 vehicles habituals amb puntes de fins a 24.000 durant l’estiu, s’ampliarà amb un carril per sentit i passarà a tenir dos carrils en cada direcció. No només es tracta de millorar-ne la funcionalitat, sinó que el conseller Calvet també ha volgut remarcar que també n’augmentarà la seguretat. També s’ha avisat que aquest tram de carretera presenta força dificultats tècniques a l’hora de realitzar les obres, ja que l’orografia és complicada. És per això que es tindrà molt en compte les propostes dels municipis a l’hora de tirar endavant el projecte.

Capellades Vilafranca, 2+1

Aquest tram, de 24 quilòmetres, registra menys vehicles que entre Capellades i Igualada, uns 15.000 diaris i és per això que en aquest cas s’apostarà per implementar un tercer carril a la carretera, de manera que quedarà una secció 2+1. Segons el tram i les zones d’avançament, aquest tercer carril anirà en una direcció o en una altra. A més, els dos sentits de la circulació estaran separats per una barrera física per evitar el risc de xoc frontal entre vehicles.

 

Tant el conseller Calvet com l’alcalde d’Igualada i president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, i l’alcalde de Vilafranca i delegat de la vegueria del Penedès, Pere Regull, han destacat que es tracta d’un projecte ambiciós que afavorirà no només els particular sinó també a totes les empreses de la zona.

Pel que fa als terminis de la proposta, el conseller Calvet ha informat que aquest octubre es presentarà el projecte a Informació Pública i es començaran a escoltar les propostes del territori amb la intenció de licitar i adjudicar les obres durant el 2019 i començar les el 2020. Si tot es compleixen els objectius previstos, les obres s’acabaran l’any 2022.