13.3 C
Igualada
Dimecres, novembre 25, 2020

La C-15 tindrà 2 carrils per sentit en el tram entre Igualada i Capellades a partir del 2022

L’Eix Diagonal, la infraestructura formada per les carreteres C-15 i C-37 i que uneix Manresa amb Vilanova i la Geltrú, va entrar en funcionament l’any 2011 amb la intenció d’unir les capitals de les comarques del Bages, Anoia, Alt Penedès i Garraf. Des de llavors, aquesta via ha estat en constant creixement i ha augmentat el seu trànsit en un 35% en aquests 7 anys.

Amb la intenció d’adaptar la carretera a tota la capacitat, aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha presentat a Igualada la proposta d’actuacions per millorar-ne la funcionalitat en el tram entre Igualada i Vilafranca. Aquesta proposta, que té una inversió prevista de 90 milions d’euros i l’objectiu d’estar acabada el 2022, contempla dos trams amb diferents actuacions, entre Vilafranca i Capellades i entre Capellades i Igualada.

Capellades-Igualada, doble carril per sentit

Aquest tram de set quilòmetres, que té un trànsit diari de 20.000 vehicles habituals amb puntes de fins a 24.000 durant l’estiu, s’ampliarà amb un carril per sentit i passarà a tenir dos carrils en cada direcció. No només es tracta de millorar-ne la funcionalitat, sinó que el conseller Calvet també ha volgut remarcar que també n’augmentarà la seguretat. També s’ha avisat que aquest tram de carretera presenta força dificultats tècniques a l’hora de realitzar les obres, ja que l’orografia és complicada. És per això que es tindrà molt en compte les propostes dels municipis a l’hora de tirar endavant el projecte.

Capellades Vilafranca, 2+1

Aquest tram, de 24 quilòmetres, registra menys vehicles que entre Capellades i Igualada, uns 15.000 diaris i és per això que en aquest cas s’apostarà per implementar un tercer carril a la carretera, de manera que quedarà una secció 2+1. Segons el tram i les zones d’avançament, aquest tercer carril anirà en una direcció o en una altra. A més, els dos sentits de la circulació estaran separats per una barrera física per evitar el risc de xoc frontal entre vehicles.

 

Tant el conseller Calvet com l’alcalde d’Igualada i president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, i l’alcalde de Vilafranca i delegat de la vegueria del Penedès, Pere Regull, han destacat que es tracta d’un projecte ambiciós que afavorirà no només els particular sinó també a totes les empreses de la zona.

Pel que fa als terminis de la proposta, el conseller Calvet ha informat que aquest octubre es presentarà el projecte a Informació Pública i es començaran a escoltar les propostes del territori amb la intenció de licitar i adjudicar les obres durant el 2019 i començar les el 2020. Si tot es compleixen els objectius previstos, les obres s’acabaran l’any 2022.

 

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Tremosa visita els terrenys on s’ubicarà a partir del 2022 el Campus Salut d’Igualada

El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha visitat aquest dimecres Igualada en una estada que s’ha iniciat a l’Ajuntament, amb la protocol·lària signatura...

ERC es mostra oberta a aprovar els pressupostos si s’apliquen mesures de reactivació econòmica

Esquerra, principal grup de l’oposició a Igualada, ha fet públic que té intenció d’aprovar els pressupostos ja que “enguany les dificultats econòmiques i socials...

El ple d’Igualada aprova la modificació del cartipàs municipal

Monserrat Duch ha pres possessió aquest dimarts com a regidora de l’Ajuntament d’Igualada. Aquest ha estat el primer punt de l’ordre del dia de...

S’instal·la un control fotogràfic de matrícules per accedir amb vehicle als voltants de Cal Font

Durant el mes de desembre es realitzarà la instal·lació d’un sistema de control fotogràfic de les matrícules dels vehicles que accedeixin al carrers Galícia,...

El 14-F es podrà votar “sense sortir de casa” amb el vot per correu telemàtic

El conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé, ha explicat que la Junta Electoral ha autoritzat que qualsevol ciutadà pugui sol·licitar el...
Compartir