15.3 C
Igualada
Dilluns, maig 17, 2021

La C-15 tindrà 2 carrils per sentit en el tram entre Igualada i Capellades a partir del 2022

L’Eix Diagonal, la infraestructura formada per les carreteres C-15 i C-37 i que uneix Manresa amb Vilanova i la Geltrú, va entrar en funcionament l’any 2011 amb la intenció d’unir les capitals de les comarques del Bages, Anoia, Alt Penedès i Garraf. Des de llavors, aquesta via ha estat en constant creixement i ha augmentat el seu trànsit en un 35% en aquests 7 anys.

Amb la intenció d’adaptar la carretera a tota la capacitat, aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha presentat a Igualada la proposta d’actuacions per millorar-ne la funcionalitat en el tram entre Igualada i Vilafranca. Aquesta proposta, que té una inversió prevista de 90 milions d’euros i l’objectiu d’estar acabada el 2022, contempla dos trams amb diferents actuacions, entre Vilafranca i Capellades i entre Capellades i Igualada.

Capellades-Igualada, doble carril per sentit

Aquest tram de set quilòmetres, que té un trànsit diari de 20.000 vehicles habituals amb puntes de fins a 24.000 durant l’estiu, s’ampliarà amb un carril per sentit i passarà a tenir dos carrils en cada direcció. No només es tracta de millorar-ne la funcionalitat, sinó que el conseller Calvet també ha volgut remarcar que també n’augmentarà la seguretat. També s’ha avisat que aquest tram de carretera presenta força dificultats tècniques a l’hora de realitzar les obres, ja que l’orografia és complicada. És per això que es tindrà molt en compte les propostes dels municipis a l’hora de tirar endavant el projecte.

Capellades Vilafranca, 2+1

Aquest tram, de 24 quilòmetres, registra menys vehicles que entre Capellades i Igualada, uns 15.000 diaris i és per això que en aquest cas s’apostarà per implementar un tercer carril a la carretera, de manera que quedarà una secció 2+1. Segons el tram i les zones d’avançament, aquest tercer carril anirà en una direcció o en una altra. A més, els dos sentits de la circulació estaran separats per una barrera física per evitar el risc de xoc frontal entre vehicles.

 

Tant el conseller Calvet com l’alcalde d’Igualada i president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, i l’alcalde de Vilafranca i delegat de la vegueria del Penedès, Pere Regull, han destacat que es tracta d’un projecte ambiciós que afavorirà no només els particular sinó també a totes les empreses de la zona.

Pel que fa als terminis de la proposta, el conseller Calvet ha informat que aquest octubre es presentarà el projecte a Informació Pública i es començaran a escoltar les propostes del territori amb la intenció de licitar i adjudicar les obres durant el 2019 i començar les el 2020. Si tot es compleixen els objectius previstos, les obres s’acabaran l’any 2022.

 

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Derrota del CF Igualada a Sants que posa molt difícil la permanència

UE SANTS 4 CF IGUALADA 1 Els blaus arribaven a Barcelona amb l'objectiu d'esgotar les seves últimes opcions per buscar la salvació. Un camp molt complicat,...

Àngels Chacón confirma la seva voluntat de dirigir el PDeCAT

Àngels Chacón ha confirmat aquest dissabte la seva voluntat de dirigir el PDeCAT. "Us explicito a tots vosaltres la meva disposició a dirigir aquest...

Pas de gegant de l’Igualada Rigat per aconseguir la permanència

Roger Bars estirat a terra després d’un dels seus gols de penal (va acabar amb un hat-trick). És la imatge que reflecteix millor una...

ERC i Junts arriben a un principi d’acord per formar un govern de coalició

ERC i Junts han arribat a un "principi d'acord" per desencallar la investidura de Pere Aragonès, formar un govern de coalició i evitar així...

La igualadina Berta Carles fa història amb el Barça i alça la Champions

El FC Barcelona femení va fer història aquest diumenge a la nit, després de guanyar la seva primera Champions League en una final que...
Compartir