MPM Software celebra 30 anys d’existència, i és líder en digitalització de la indústria asseguradora

24 de maig de 2020

Avui entrevistem a Isidre Mensa, CEO i fundador de MPM Software que aquest 2020 compleix 30 anys de existència. MPM Software es líder en el desenvolupament de software i la digitalització per la indústria de la distribució asseguradora en els mercats d’Espanya i Portugal i està iniciant la seva presencia a Amèrica Llatina.

Quina ha estat la trajectòria de la vostra empresa?
L’empresa la vam fundar ara ja fa 30 anys -l’any 1990- amb un objectiu molt clar que era oferir solucions de software de manera exclusiva per al sector assegurador, en concret per la distribució asseguradora. En aquests 30 anys, la nostra evolució ens ha portat a desenvolupar diferents solucions de software per aquest subsector de la Mediació asseguradora, que ens han permès liderar sectorialment la mecanització de cada un dels diferents canals que composen aquest sector:
– corredors i corredories d’assegurances, amb producte claus en mà (actualment en la modalitat SAAS -Software as a service) i donant resposta a més del 35% del mercat de corredors i corredories.
– brokers i corredories multinacionals, fent projectes a mida i aportant molt coneixement funcional per donar resposta a més del 60% dels brokers presents als mercats d’Espanya i Portugal.
– bancassegurances i entorns d’afinitat i retail en la seva comercialització d’assegurances) amb una penetració de mercat de més del 85% dels grans grups bancaris.

L’any 2018 ens integrem en el grup KIREY -una multinacional de tecnologia d’origen italià i amb alta presència en el sector assegurador, amb presència a més de 10 països, més de 900 empleats i una facturació propera als 90 milions d’euros. MPM aporta a grup Kirey uns ingressos al voltant de 12 milions d’euros i una estructura de més de 150 persones distribuïdes en 5 unitats de negoci independents i especialitzades, i presència a 7 països. La seu central de MPM segueix a Igualada -amb més de 100 treballadors- i disposem d’oficines a Sant Cugat, Madrid, Lisboa i mes recentment un equip de tècnics a Mèxic.

Quins són els vostres principals serveis/productes?
MPM va apostar des de la seva creació per donar resposta de manera exclusiva a les necessitats tecnològiques de la intermediació asseguradora. Ens hem centrat sempre en oferir als nostres clients solucions de gestió (erp’s, crm, bpm, bi, …), eines per facilitar el procés de venda (tarificadors, portals, …) i eines per donar resposta multicanal als clients i col·laboradors externs (portals, app, bots, …).
Avui donem resposta als nostres clients mitjançant la plataforma de gestió cloud segElevia sobre la qual hem generat un innovador i complert ecosistema d’aplicacions complementaries per a cobrir tota la cadena de valor de les empreses d’intermediació d’assegurances.

Quin és el vostre valor diferencial?
A MPM sempre ens hem considerat un híbrid entre tecnòlegs i asseguradors, portem mes de 30 anys dedicats en exclusiva al sector assegurador. L’aspecte diferencial i fonamental de MPM es la nostra base de coneixement tècnic però també un profund coneixement del sector assegurador. Treballar per sectors tan sensibles com l’assegurador i el financer, ens obliguen a garantir un alt nivell d’especialització i qualitat tant en els nostres productes com en la nostra disponibilitat de serveis.
L’altre valor diferencial és la nostra visió client. Treballem en estreta col·laboració amb els nostres clients i amb les principals entitats del sector assegurador tant a nivell nacional com internacional. Aquest fet ens permet estar totalment connectats a la realitat i necessitats dels nostres clients, i mantenir-nos permanentment al dia en l’evolució del món assegurador. La nostra posició de lideratge ens converteix en impulsors dels principals estàndards sectorials (EIAC, SICOEF, …), alhora que ens converteix en “Partners” tecnològics de les principals associacions del món de la corredoria tant en els mercats d’Espanya i Portugal, com ara ja a tot Llatinoamèrica.

Com considereu que es troba el sector TIC a l’Anoia?
El sector TIC de l’Anoia és més potent del que sovint creiem. Probablement som, després de l’àrea metropolitana de Barcelona, la comarca amb més concentració d’empreses TIC.
Però malgrat l’èxit en volum d’empreses TIC tenim un problema de captació de talent, com en molts altres sectors tecnològics. Els estudis de Graus Superiors que ja fa molts anys que imparteix el Milà i Fontanals a la comarca han permès formar vàries generacions de professionals amb alta qualificació i de bona qualitat que hem aprofitat les empreses TIC de l’Anoia. Però això no és suficient per cobrir les necessitats reals del sector. A MPM vam haver d’obrir un centre prop de Barcelona (Sant Cugat) per cobrir les mancances de personal tècnic necessàries pel nostre creixement.

Avui, amb l’esforç de TIC Anoia i la col·laboració de l’administració, hem portat els estudis de grau de computació al Campus Universitari d’Igualada de manera que assegurem l’entrada de noves fornades de talent que ajudaran a que el nostre teixit d’empreses TIC pugui seguir sent competitiu i pugui nodrir-se de nous professionals qualificats, retenint a l’Anoia els seus centres de desenvolupament i producció.

Quins són els reptes de les empreses TIC de l’Anoia?
Les empreses TIC de l’Anoia -i parlo des de la visió de MPM- tenim tres grans reptes:
– La creació i retenció de talent. Per fer-la realitat necessitem una modernització en la gestió de persones per adoptar models de direcció i gestió més atractius, eficients i que permetin aprofitar al màxim el talent i la creativitat dels nostres professionals per equiparar-nos al tipus d’oferta i de models de treball dels entorns en què competim per aquest talent, en especial Barcelona. Cal que els empresaris del sector TIC explorem nous models productius i de relació que ens permetin crear i retenir el talent a la comarca.
– Donar-nos a conèixer. Les empreses TIC a l’Anoia som un teixit més potent del que es veu a primera vista. Cal veure quines accions de creixement i promoció econòmica podem realitzar des de la indústria per atreure coneixement de fora. Ens hem de donar a conèixer més i situar-nos al mapa de la innovació.
– Cal generar més sinergies dins el nostre sector. Des de TICAnoia compartim reptes i escenaris que ens permetran assegurar un ecosistema d’empreses TIC molt més potent i consolidat a l’Anoia. I un d’aquests reptes és l’EspaiTIC. Des de TICAnoia tenim la iniciativa de crear un espai físic que consolidi aquest hub tecnològic del sector al nostre territori, un projecte complex però molt il·lusionant .

Per què creieu que és important formar part de TICAnoia?
Les empreses de tecnologia de l’Anoia compartim moltes necessitats, problemàtiques i necessitem nodrir-nos de coneixement, espais i professionals altament qualificats. Projectes com el recent grau universitari de Computació, el propi projecte d’EspaiTIC, i les accions que estem fent per assegurar el futur tecnològic de la comarca i que facilitaran la creació i retenció de talent al nostre territori, només es poden dur a terme des de un entorn com TICAnoia. Si de debò creiem en aquest sector, cal que tots els professionals TIC del territori en formem part activa i dediquem una petita part del nostre temps a enfortir encara més TICAnoia perquè esdevinguem el gran hub tecnològic de la Catalunya Central.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari