L’editorial: Formació professional
L

6 d'agost de 2021

Ja és curiós que totes les formacions que fan els joves siguin normalment per encarar l’activitat professional, però només una en porti el títol i de les altres se’n digui formació universitària i d’altres capacitacions diverses. I és que durant massa temps ‘la professional’ ha estat sinònim de feina menys valorada. Però a poc a poc ha anat recuperant el seu prestigi i en els darrers anys, són molts els que no han pogut accedir a les places que havien demanat. L’any passat a l’institut Milà i Fontanals, el centre igualadí, ja es varen quedar 250 alumnes sense poder fer el que volien i aquest any han estat 300.

Certament la bona feina del professorat fa que aquest centre sigui un referent on molts hi voldrien entrar. Però és temps que tothom ha d’esforçar-se en la cerca d’alternatives, perquè les necessitats són moltes i els diners escassos. Les classes d’aquestes activitats no s’arreglen posant-hi només una aula amb cadires i professor, sinó que requereixen material i eines per treballar les especialitats amb el darrers avenços tècnics. Avui ja no es tracta de tenir un cargol, una fresa, un trepant, un torn i una llima, perquè després de la classe hi havia empreses on complementar els aprenentatges. Han quedat molt lluny les formacions de mínims i avui s’ha d’exigir una qualitat que no desmereixi el nivell assolit en els darrers anys i s’ha d’exigir que surtin bons professionals, preparats per encarar amb solvència les seves tasques en un món exigent. Cal doncs un respecte pels alumnes que ja hi estudien i continuar invertint per seguir sent una escola de referència.

L’Ajuntament d’Igualada, compromès amb l’educació superior i amb la Universitat de Lleida, té demanada una ampliació del Milà i Fontanals, ampliació que també demana la UEA. Però de moment no sembla que hi hagi la receptivitat que caldria. I, davant el problema, han tornat les baralles polítiques, que semblen cercar més el descrèdit del contrincant que solucions. Aquests són problemes de llarg recorregut que s’han de preveure i treballar en perspectiva plurianual i no per la pressió política amb la meta de les properes eleccions. Sempre apostarem per tenir més centres, però sense renunciar a la seva qualitat. Cal preservar el nivell formatiu, perquè també és un valor diferencial pels qui hi estudien.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta