Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
25 de gener de 2016

La Generalitat iniciarà els tràmits per fer un enllaç de la Ronda Sud amb Igualada

Un article de
Redacció
Opcions d'accés d'Igualada a la Ronda Sud

Opcions d'accés d'Igualada a la Ronda Sud

El departament de Territori de la Generalitat, que encapçala el conseller Josep Rull, iniciarà la setmana vinent l’estudi informatiu, previ al projecte executiu, per a la construcció de l’esperat enllaç d’Igualada amb la Ronda Sud. La notícia, una de les primeres decisions del nou govern català que afecten a l’Anoia, ja s’ha fet saber als alcaldes d’Igualada, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí. La intenció del Govern, segons ha sabut La Veu, és incloure el pressupost per a les obres en el pressupost de la Generalitat del 2017. Al llarg d’aquest any, doncs, s’haurà de fer l’esmentat estudi informatiu, per donar pas al projecte executiu i esperar, una vegada hi hagi la partida econòmica corresponent, la licitació i adjudicació de les obres.

Tres alternatives
La Generalitat farà l’estudi definitiu basant-se en les tres opcions proposades en un estudi d’alternatives que va realitzar el 2013 la Diputació de Barcelona, conjuntament amb el departament d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament. Bàsicament, sempre partint del carrer del Rec, dues de les alternatives surten del final del carrer Sta. Joaquima Vedruna, i una altra, més a prop de Vilanova, del carrer Merlet. Acaben a la Ronda Sud més enllà del cementiri vilanoví de Can Titó.

Una de les raons que ha motivat l’activació del projecte per part de la Generalitat han estat les conclusions del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible d’Igualada, elaborat per la Diputació el passat estiu. Un dels mapes permet veure la intensitat de vehicles per dia en els accessos a la ciutat (veure plànol en aquesta pàgina), i es veu clarament com qui arriba a la ciutat per la C-15 o l’A-2 ho fa pel Nord, ja que pel Sud no hi ha accés. D’aquí que un enllaç amb la Ronda ajudaria molt a esponjar els accessos per les avingudes Catalunya i Montserrat, i pel polígon de les Comes.

Accés Ronda Sud Pla de Mobilitat Urbana Sostenible d’Igualada
Un dels plànols que formen part del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible d’Igualada, elaborat per la Diputació de Barcelona (juliol 2015). S’observa com la Ronda Sud està infrautilitzada: la majoria de vehicles entren a Igualada pel Nord

Millores a Vilanova
Sembla que, en el mateix paquet de mesures, s’afrontarà definitivament la millora d’accés des de la Ronda al barri de la Pau a Vilanova del Camí i també és molt possible que s’inclogui l’enllaç de sortida des d’aquest municipi cap a la Ronda en direcció a Barcelona, que no es va fer en el seu moment. El periple de la Ronda Sud La Ronda Sud ha patit un llarg periple fins a esdevenir una realitat, l’agost del 2010, i només “a mitges”, perquè manca per fer el tram Montbui-Jorba. Va ser una de les infraestructures més demanades pels ajuntaments de la Conca d’Òdena i pel Consell Comarcal durant molts anys.

La primera fase es va inaugurar l’agost l’any 2010, a càrrec del llavors president José Montilla, amb un tram de 6 quilòmetres que enllaça l’Eix Diagonal, al polígon dels Plans de la Tossa, amb Santa Margarida de Montbui, i que és sobretot molt utilitzat pels montbuiencs. La tardor de 2011, l’Ajuntament d’Igualada ja va traslladar a la Diputació la petició d’elaborar l’avantprojecte d’aquest nou enllaç, que es va presentar l’abril del 2013. Des de llavors, no s’havia produït cap més pas endavant, fins ara.

En aquella ocasió ja es va triar una de les tres alternatives, segons es va dir públicament, la que arrencava a l’alçada del carrer de Santa Joaquima Vedruna amb la ronda del Rec, amb una longitud d’uns 900 metres creuant el Pla del Pare Mariano, salvant 30 metres de desnivell i amb dos nous ponts, un de 70 metres de llargada sobre el riu Anoia i un de 60 metres sobre el torrent de la Garrigosa, fins a connectar amb la Ronda Sud gràcies a una rotonda elevada de nova construcció que permetrà entrada i sortida a aquesta via en els seus dos sentits de circulació. Ara, però, es comença de zero i es tornaran a reestudiar les tres alternatives.

JORDI PUIGGRÓS

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Et recomanem×