3.3 C
Igualada
Diumenge, gener 23, 2022

I si les empreses actuen com a persones i les persones com a empreses? El món a l’inrevés

Guillem Recolons
Personal Branding

 

A algunes empreses els aniria millor humanitzant-se.
Des que naixem som capaços de reconèixer a altres humans. Estem programats per interactuar amb les persones. Moltes empreses insisteixen a anomenar-nos clients. Des de la sociologia ens anomenen individus. Moltes marques insisteixen a anomenar-nos usuaris, consumidors, pacients… També ens anomenen ciutadans, transeünts, conductors, esportistes, participants…

La veritat és que la nostra principal singularitat és ser persones, éssers humans, i no pel paper que juguem per a una marca o producte concret. Normalment dic que el branding, si no és humà, no és branding. I les empreses, no totes, tenen una assignatura pendent que podem ajudar a resoldre des de les aplicacions corporatives del personal branding:

• Executive Branding
• Personal Branding
• Employee Advocacy
• Relat corporatiu

El fet que s’humanitzi una marca fa que sigui connectora i això requereix que el remitent del missatge i el receptor siguin persones. Requereix que el missatge aporti valor i requereix que hi hagi una història. Això, la publicitat tradicional basada en el bombardeig massiu d’anuncis, ja no l’aconsegueix.
A les persones ens aniria bé autogestionar-nos com a empreses.

Ja veus, el món a l’inrevés. Si a l’empresa i les seves marques els vindria bé humanitzar-se, a les persones ens vindria bé aprendre a gestionar-nos d’una forma més organitzada i eficaç.
Deixeu-me trencar algunes creences limitants:
• Si analitzes la competència de marques corporatives per què no fer-ho de persones que poden estar ocupant el seu territori de marca?

• Si una empresa té un propòsit, una missió i valors (quelcom profundament humà) no té sentit que també ho tingui una persona?

• Les organitzacions treballen sobre la base de models de negoci per a cadascuna de les seves marques: saps que hi ha llenços de model de negoci per a persones?

• Cada marca es mou al voltant d’una proposta de valor: la gent pot sobreviure (professionalment) sense una proposta de valor única?

• Les marques sovint abanderen un “claim”, un lema: i per què no podia una persona tenir-lo?

• Les marques i els seus productes es fan conèixer a través dels plans de comunicació: heu sentit parlar de la Pla de comunicació personal?

Et dono la benvinguda al vertiginós i apassionant món del Personal Branding (o si ho prefereixes, descobriment, desenvolupament i projecció de la marca personal). No és exclusiu per a celebritats, ni súper-executius, ni gurus. És per a tu, no importa qui siguis, allà on estiguis, el que pensis, el que facis. Si veus el món a l’inrevés, vas pel camí correcte.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

La Residència Pare Vilaseca inicia la teràpia amb nines

La Residència Pare Vilaseca, centre gestionat pel Consorci Sociosanitari d’Igualada, està constantment cercant noves intervencions que permetin la millora de la qualitat de vida...

Montserrat Argelich: “Seran uns Tres Tombs ben lluïts i molt emotius per a tota la ciutat

Montserrat Argelich ha participat des de ben petita als Tres Tombs: des de dalt d’un carro, vestida de pagesa, dalt del cavall del carro...

L’Editorial: La festa dels Tres Tombs

Fa dos-cents anys de la fundació l’Antic Gremi de Traginers d’Igualada. El 1856 es va constituir la segona colla i d’ací que hi hagi...

L’A3 Leather Innovation Center ofereix el primer curs massiu en línia de Tècnic en Adoberia que es fa a Europa

L’A3 Leather Innovation Center de la Universitat de Lleida, al Campus Universitari d’Igualada, ofereix un nou curs massiu en línia de Tècnic en Adoberia,...

La bandera gremial dels “Tonis” de 1822

Enguany l’Antic Gremi de Traginers celebra el seu Bicentenari, o sia els dos-cents anys de la seva existència. El testimoni d’aquesta festa és la...
Compartir