13.5 C
Igualada
Dimarts, octubre 20, 2020

I si les empreses actuen com a persones i les persones com a empreses? El món a l’inrevés

Guillem Recolons
Personal Branding

 

A algunes empreses els aniria millor humanitzant-se.
Des que naixem som capaços de reconèixer a altres humans. Estem programats per interactuar amb les persones. Moltes empreses insisteixen a anomenar-nos clients. Des de la sociologia ens anomenen individus. Moltes marques insisteixen a anomenar-nos usuaris, consumidors, pacients… També ens anomenen ciutadans, transeünts, conductors, esportistes, participants…

La veritat és que la nostra principal singularitat és ser persones, éssers humans, i no pel paper que juguem per a una marca o producte concret. Normalment dic que el branding, si no és humà, no és branding. I les empreses, no totes, tenen una assignatura pendent que podem ajudar a resoldre des de les aplicacions corporatives del personal branding:

• Executive Branding
• Personal Branding
• Employee Advocacy
• Relat corporatiu

El fet que s’humanitzi una marca fa que sigui connectora i això requereix que el remitent del missatge i el receptor siguin persones. Requereix que el missatge aporti valor i requereix que hi hagi una història. Això, la publicitat tradicional basada en el bombardeig massiu d’anuncis, ja no l’aconsegueix.
A les persones ens aniria bé autogestionar-nos com a empreses.

Ja veus, el món a l’inrevés. Si a l’empresa i les seves marques els vindria bé humanitzar-se, a les persones ens vindria bé aprendre a gestionar-nos d’una forma més organitzada i eficaç.
Deixeu-me trencar algunes creences limitants:
• Si analitzes la competència de marques corporatives per què no fer-ho de persones que poden estar ocupant el seu territori de marca?

• Si una empresa té un propòsit, una missió i valors (quelcom profundament humà) no té sentit que també ho tingui una persona?

• Les organitzacions treballen sobre la base de models de negoci per a cadascuna de les seves marques: saps que hi ha llenços de model de negoci per a persones?

• Cada marca es mou al voltant d’una proposta de valor: la gent pot sobreviure (professionalment) sense una proposta de valor única?

• Les marques sovint abanderen un “claim”, un lema: i per què no podia una persona tenir-lo?

• Les marques i els seus productes es fan conèixer a través dels plans de comunicació: heu sentit parlar de la Pla de comunicació personal?

Et dono la benvinguda al vertiginós i apassionant món del Personal Branding (o si ho prefereixes, descobriment, desenvolupament i projecció de la marca personal). No és exclusiu per a celebritats, ni súper-executius, ni gurus. És per a tu, no importa qui siguis, allà on estiguis, el que pensis, el que facis. Si veus el món a l’inrevés, vas pel camí correcte.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

25 grups i 600 persones aïllades als centres educatius anoiencs

La setmana als centres educatius de l'Anoia ha començat amb 25 grups estables confinats. L'Escola Pia d'Igualada és el centre on n'hi ha més,...

Amics de Manitos, un cop de mà als infants i adolescents treballadors del Perú

Amics de Manitos és una associació sense ànim de lucre que treballa per la cooperació i el desenvolupament, i en especial per defensar els...

Fundació Kalilu Jammeh, ajuda igualadina a Gàmbia

La Fundació Kalilu Jammeh és una organització no governamental d’ajuda al desenvolupament (ONGD), fundada el 2006 per Kalilu Jammeh. Després del seu periple des...

Més nens al món rural: degoteig d’altes de noves famílies als padrons i escoles

L'Ona, el Nil i el Kai són tres germans que, des d'aquest curs, van a l'escola Cor de Roure de Santa Coloma de Queralt....

Suspensió d’activitats presencials a Centre Cívics i tancament dels súpers 24 Hores a la nit

El Procicat ha aprovat aquest dimecres una resolució amb noves restriccions per contenir la covid-19, com ara el tancament de botigues 24 hores entre...
Compartir