9.1 C
Igualada
Dissabte, març 6, 2021

I si les empreses actuen com a persones i les persones com a empreses? El món a l’inrevés

Guillem Recolons
Personal Branding

 

A algunes empreses els aniria millor humanitzant-se.
Des que naixem som capaços de reconèixer a altres humans. Estem programats per interactuar amb les persones. Moltes empreses insisteixen a anomenar-nos clients. Des de la sociologia ens anomenen individus. Moltes marques insisteixen a anomenar-nos usuaris, consumidors, pacients… També ens anomenen ciutadans, transeünts, conductors, esportistes, participants…

La veritat és que la nostra principal singularitat és ser persones, éssers humans, i no pel paper que juguem per a una marca o producte concret. Normalment dic que el branding, si no és humà, no és branding. I les empreses, no totes, tenen una assignatura pendent que podem ajudar a resoldre des de les aplicacions corporatives del personal branding:

• Executive Branding
• Personal Branding
• Employee Advocacy
• Relat corporatiu

El fet que s’humanitzi una marca fa que sigui connectora i això requereix que el remitent del missatge i el receptor siguin persones. Requereix que el missatge aporti valor i requereix que hi hagi una història. Això, la publicitat tradicional basada en el bombardeig massiu d’anuncis, ja no l’aconsegueix.
A les persones ens aniria bé autogestionar-nos com a empreses.

Ja veus, el món a l’inrevés. Si a l’empresa i les seves marques els vindria bé humanitzar-se, a les persones ens vindria bé aprendre a gestionar-nos d’una forma més organitzada i eficaç.
Deixeu-me trencar algunes creences limitants:
• Si analitzes la competència de marques corporatives per què no fer-ho de persones que poden estar ocupant el seu territori de marca?

• Si una empresa té un propòsit, una missió i valors (quelcom profundament humà) no té sentit que també ho tingui una persona?

• Les organitzacions treballen sobre la base de models de negoci per a cadascuna de les seves marques: saps que hi ha llenços de model de negoci per a persones?

• Cada marca es mou al voltant d’una proposta de valor: la gent pot sobreviure (professionalment) sense una proposta de valor única?

• Les marques sovint abanderen un “claim”, un lema: i per què no podia una persona tenir-lo?

• Les marques i els seus productes es fan conèixer a través dels plans de comunicació: heu sentit parlar de la Pla de comunicació personal?

Et dono la benvinguda al vertiginós i apassionant món del Personal Branding (o si ho prefereixes, descobriment, desenvolupament i projecció de la marca personal). No és exclusiu per a celebritats, ni súper-executius, ni gurus. És per a tu, no importa qui siguis, allà on estiguis, el que pensis, el que facis. Si veus el món a l’inrevés, vas pel camí correcte.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

S’elabora l’informe comarcal dels objectius de desenvolupament sostenible

El Consell Comarcal de l’Anoia, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha elaborat un informe de diagnosi sobre l’aplicació a l’ens comarcal...

Igualada Comerç ja prepara la Botiga al Carrer per aquest mes

Igualada Comerç està treballant des de fa setmanes en una nova edició de la Botiga al carrer per aquest mes de març. Aquesta és...

8-M: Dia Internacional de les Dones

El 8 de març és el Dia Internacional de les Dones, però en coneixem l’origen? Fa anys el 8 de març era més conegut com...

Nova caldera de biomassa forestal al poliesportiu Mont Aqua de Montbui

El poliesportiu Mont Aqua de Santa Margarida de Montbui i el Pavelló esportiu, l’escola bressol El Xic Martinenc i l’escola Jaume Balmes de Sant...

Juan Manuel Castro Prieto: un gran de la fotografia, a l’Estat espanyol, al FineArt 2021

En el marc del FineArt 2021, un amplíssim espai d’exposició, del Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia, acull i fa un...
Compartir