La campanya d’iBons joves, promoguda per l’Ajuntament amb l’objectiu d’incentivar les compres al comerç local entre la població més jove, ha esgotat la totalitat de bons posats a la venda des del novembre.
Aquests bons al consum per valor de 10€ s’oferien als joves d’Igualada d’entre 16 i 25 anys amb un valor de 10 €, dels quals el jove en pagava 3€ i l’Ajuntament 7€. Aquests iBons s’han pogut gastar en els 58 establiments adherits fins al cinc de gener d’aquest any.
Jordi Marcè, regidor de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament, valorava molt positivament aquesta campanya: “els comerços estan molt satisfets d’aquesta proposta que incentiva als més joves a descobrir i a utilitzar el comerç local”. Són, afirmava Marcè, “clients que moltes vegades entren als comerços per primera vegada gràcies a la campanya d’iBons però un cop descobreixen l’oferta i el tracte del comerç de proximitat, esdevenen clients recurrents i fidelitzats”.
En total s’han venut la totalitat dels bons disponibles, 5.714 i se n’han bescanviat un total de 5.540. Per Marcè aquest és l’èxit de la campanya, “els joves se l’han fet seva, l’han difós mitjançant el boca-orella i els comerços, han animat a molts d’ells a fer-la servir”. En aquest sentit, Marcè ha volgut destacar el fort paper proactiu dels mateixos comerços respecte la difusió del projecte.
El projecte ha aconseguit generar una despesa en el comerç aproximadament de 82.000 €. Els sectors amb més comerços adherits han estat els del sector moda i joieria. Els comerços que han tingut un major nombre d’iBons bescanviats han estat llibreries i comerços de material escolar així com establiments de material esportiu.
Respecte al 2023, s’han venut i bescanviat més iBons, passant d’un impacte comercial aproximat de 65.000€ el 2023 a 82.000€ aquest 2024.
Laura Llucià, presidenta d’Igualada Comerç valora molt positivament aquesta campanya per part dels associats “és una campanya que fomenta el consum però alhora permet que el jovent entri, s’aproximi als nostres comerços i el puguem fidelitzar”. Llucià ha destacat, també, que valoren positivament que aquesta campanya es faci per Nadal “incentivant, encara més, les compres als comerços locals i de proximitat”.
Jordi Marcè, ha finalitzat explicant que les “xifres fan palès que es tracta d’una iniciativa que s’ha consolidat a Igualada ja que cop són més els joves que es beneficien d’aquesta acció i que, per tant, estan un pas més a prop del comerç local. L’Ajuntament reitera el compromís amb iniciatives que fomenten el comerç i la participació dels joves en l’economia local”.