El president de PIMEC ha assegurat que la patronal ha estat en tot moment en contacte directe tant amb la Generalitat, a través dels departaments d’Empresa, de Treball i de Salut, com del Govern central, concretament amb el Ministeri de Treball i el d’Indústria. Per això, veu bé una reunió amb l’objectiu de garantir la millor coordinació entre els agents socioeconòmics i el Govern de la Generalitat que “es produirà aquesta tarda de manera telemàtica”.
En una roda de premsa retransmesa en directe via streaming, gràcies a les noves tecnologies i al procediment intern de transformació digital que va experimentar fa un temps la patronal, González ha demanat a les Administracions Públiques “prioritzar i accelerar la implementació de mesures per millorar la situació de les empreses i del col·lectiu d’autònoms”. I ha recordat algunes de les peticions de PIMEC en aquest sentit: “La suspensió immediata de les cotitzacions socials de pimes i autònoms; l’ajornament del pagament de l’IVA i de l’IRPF i la compensació dels deutes fiscals”.
El president de l’entitat també ha dit que caldria com a mínim triplicar els 1.000 milions d’euros del fons de contingència de la Generalitat per donar liquiditat a pimes i autònoms. Així mateix, la patronal demana un ajornament en els pagaments d’hipoteques i crèdits, el pagament immediat de les factures pendents de les administracions públiques, i una compensació econòmica pel tems d’atur dels autònoms. A més, una definició i ampliació de les causes per ERTO per força major i l’agilització dels tràmits administratius, especialment els laborals relacionats amb expedients de regulació temporals d’ocupació.
Nou telèfon de PIMEC al servei de pimes i autònoms
D’altra banda, Josep González ha explicat que l’entitat està donant suport i atenció a totes les pimes i autònoms que estan patint les conseqüències d’aquesta crisi provocada pel Covid-19. En aquest sentit, ha exposat algunes dades: “Aquests dies més de 80 professionals de PIMEC, i més de 30 el cap de setmana, han estat i estan treballant per donar suport a les empreses i els autònoms en aquests moments tan complexes i per atendre consultes, que aquest dissabte i diumenge han estat més de 2100 peticions i que s’han atès telefònicament o a través del formulari de l’espai web de la patronal”. I ha afegit que les qüestions han estat “sobretot d’àmbit jurídic, laboral, financer i hi ha hagut molts dubtes sobre quins establiments podien obrir i quins no”.
Davant d’aquesta allau de peticions, PIMEC ha creat un nou número de telèfon (936 061 500) per atendre únicament les trucades de pimes i autònoms relacionades amb aquesta qüestió, per tal d’orientar-los i donar-los suport davant d’aquesta crisi sanitària, social i econòmica.