Màxims històrics en puntualitat i qualitat de servei dels FGC
M

22 de gener de 2021

Els principals indicadors de qualitat del servei de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han assolit durant l’any 2020, tot i l’excepcionalitat del context generat per la pandèmia, uns valors molt elevats i han superat en molts casos les fites aconseguides els darrers anys.

L’índex de puntualitat del 2020 s’ha situat en el 99,61% en el conjunt de Línies Metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) i ha millorat el valor de 99,48% assolit l’any 2019.

D’altra banda, l’Índex de Control de Qualitat (ICQ) que mesura objectivament el servei realitzat i quantifica la desviació a partir de les incidències i viatgers afectats respecte el servei teòric, també ha augmentat respecte l’any 2019: s’ha situat en un 99,12% a les Línies Metropolitanes, el segon valor més alt de la història a FGC.

Aquests bons resultats en el nivell de qualitat del servei han estat possibles gràcies a l’esforç de totes les persones que treballen a FGC i a la feina conjunta per tal d’adaptar-se al nou escenari i aconseguir que la situació excepcional creada per la pandèmia tingués el menor efecte possible en les persones usuàries.

En el marc de la pandèmia, i sempre amb l’objectiu d’oferir el millor servei i garantir un servei de transport públic de qualitat adaptat als requeriments de les autoritats sanitàries, l’esforç realitzat durant l’any passat es va centrar en minimitzar en la mesura del possible la probabilitat d’avaria, però també en acotar molt l’impacte de les possibles incidències i evitar així les aglomeracions de viatgers.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta