L’Ajuntament d’Igualada ha posat en marxa aquest any 2014 una nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) al seu edifici central que, segons ha explicat aquest dimecres l’alcalde, Marc Castells, farà que l’Administració local “sigui cada cop més propera al ciutadà, més professional en la seva acció i més senzilla i intuïtiva en tots els seus tràmits”. Tot plegat, afegeix, contribuirà “a crear una ciutat més amable i a canviar en positiu la relació entre l’Ajuntament i les persones”. Amb el lema Atenció ciutadana, més fàcil i ràpid el canvi s’ha dut a terme bàsicament en tres vessants: l’humà, amb la selecció i formació de nous agents d’atenció ciutadana, el físic i estètic, amb una remodelació de la planta baixa de l’edifici consistorial, i el virtual, amb la implantació d’una nova plataforma que permet dur a terme tràmits a través Internet. La reforma de l’espai i l’adquisició de l’equip informàtic ha tingut un cost de 57.000 euros, finançats en un 86% per la Diputació de Barcelona. El nou servei d’atenció ha començat a funcionar aquest 7 de gener i es preveu que estigui completament desplegat i a ple rendiment al mes de juny. Imma Soteras, regidora de Promoció de la Ciutat i Coordinació, explica que “la nova OAC implicarà una millora molt significativa en tres canals d’atenció al ciutadà, on-line, telefònic i presencial”. A través de l’espai web e-Tràmits Igualada, accessible des de www.igualada.cat, s’obre un nou servei de gestions disponible les 24 hores i els 365 dies de l’any. La plataforma permet consultar el catàleg de tràmits municipals, actualment cent vint, i tramitar també a distància una bona part d’aquests. Ara mateix n’hi ha quaranta de disponibles, permetent consultar i descarregar els requisits, els terminis, la documentació necessària i la instància corresponent, però en els propers mesos es preveu arribar als dos-cents tràmits on-line. Es podran fer gestions tan diferents com llicències, pagaments, autoliquidacions, pròrrogues i ampliacions, tràmits d’urbanisme, obres, via pública, lloguer d’espais o queixes o suggeriments, entre molts altres. L’atenció telefònica també passa a ser una prioritat i el número 93 803 19 50 oferirà deu hores d’atenció ininterrompuda de dilluns a dijous, entre les 8 i les 18h. Els divendres, serà de 8 a 14h. En aquest telèfon es podran resoldre dubtes al voltant dels e-Tràmits Igualada, conèixer la documentació que cal portar per a fer tràmits presencials, informar-se sobre equipaments i serveis municipals o rebre també informació sobre activitats i esdeveniments que se celebrin a la ciutat. La tercera millora destacada, finalment, es podrà apreciar en l’atenció presencial a l’edifici central de l’Ajuntament, que s’oferirà igualment de manera ininterrompuda entre les 8 i les 18h de dilluns a dijous i entre les 8 i les 14h els divendres. El ciutadà rebrà orientació des del primer moment que travessi la porta i, tot seguit, tindrà a la seva disposició deu taules amb agents d’atenció ciutadana: quatre on es fan els tràmits més comuns, una destinada als tràmits ràpids i cinc taules més on es duu a terme atenció especialitzada. I és que a la nova OAC un ciutadà podrà dur a terme gestions que fins ara es feien en altres plantes o en altres edificis municipals, com són habitatge, via pública i entorn, cadastre, mercat municipal, activitats, obres, urbanisme i un llarg etcètera, que s’afegeixen ara a les gestions ja habituals, com eren cementiris, padró, caixa o multes. Soteras destaca que “volem que el ciutadà pugui fer els tràmits de manera àgil i, per tant, si no els pot fer per Internet i ha de venir en persona, ho pugui solucionar fàcilment, en les mínimes visites possibles i amb poc temps d’espera”. Amb el nou sistema de gestió de cues, avui també en fase de proves, es preveu situar gradualment el temps d’espera màxim al voltant dels deu minuts. A la nova sala d’espera del vestíbul de l’Ajuntament també hi ha a disposició de l’usuari dos ordinadors des d’on es poden fer tràmits els electrònics.