La importància de l’equip
L

19 d'agost de 2020

Recordo molt bé un projecte en el que vaig participar en el qual uns inversors ens van demanar que els ajudéssim a decidir sobre una possible inversió que els havien plantejat. En aquest cas vam realitzar un parell de sessions de treball per analitzar el projecte i fer els informes corresponents. La idea que va posar sobre la taula l’emprenedor (en singular i després entendreu perquè ho remarco), d’entrada semblava original i tenia sentit. En tot cas, nosaltres no estàvem per donar una opinió sinó per ajudar a decidir sobre la viabilitat econòmica del projecte.

Metodològicament, vam utilitzar la tècnica del Canvas d’Alex Osterwalder on, de forma ràpida i gràfica, es fa una anàlisi del model negoci tenint en compte els punts que es veuen en el gràfic adjut. Val a dir que entre tots vam aconseguir realitzar un bon model que tenia coherència i semblava viable. Posteriorment vam realitzar un DAFO (Matriu de Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) on es va posar de manifest el que volem apuntar en aquest article. No és tant important que la idea sigui (o sembli) molt bona, sinó l’equip que hi ha al darrera que la vulgui tirar endavant. Amb la nostra experiència, és molt més probable que un equip potent tiri endavant un projecte dolent que un sòl emprenedor ho faci amb una gran idea al darrera.

Un altre projecte, en aquest no hi vaig participar directament, va començar per una idea que semblava interessant, però en aquest cas el primer que va fer l’emprenedor va ser crear un molt bon equip: COO/CSO/CFO que conjuntament amb el CEO (emprenedor) van acabar canviant força la idea inicial fins que van aconseguir que els comprés una empresa anglesa internacional per incorporar-los dins del seu portfoli de serveis. No ho van aconseguir en dos dies, però se’n van sortir.

I ja per últim, tenim el cas d’un client nostre que fa temps que li diem que el primer que ha de fer és rodejar-se de gent potent a la seva estructura i després de dos anys encara no ho ha aconseguit i, evidentment, el projecte empresarial no acaba d’arrencar.
En definitiva, dedicar temps, diners i esforços per crear el teu equip, tot i que a curt termini pugui semblar una pèrdua de temps, a mig i llarg és clar que és la garantia de l’èxit.
Ens hi posem?

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta