18.4 C
Igualada
Divendres, setembre 25, 2020

La Generalitat encarrega una auditoria per fer un seguiment i avaluació del servei de bus Igualada-Barcelona

El Departament de Territori i Sostenibilitat encarregarà mitjançant l’ATM de Barcelona una auditoria externa per fer un seguiment exhaustiu del servei que ofereix l’empresa la Hispano Igualadina a la línia de bus que comunica Igualada amb Barcelona. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat del director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, i de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, han explicat avui que aquesta auditoria concretarà les mancances en el servei per prendre mesures de millora i determinar les responsabilitats que pot tenir l’operador per incompliment de les condicions prestació del servei. Segons Font, “l’auditoria serà externa i servirà tant per sancionar, si cal, com per fer propostes de millora. Aquesta és la darrera oportunitat que donem a la concessionària per revertir el servei”, ha remarcat.

L’objectiu és implementar les millores estructurals una vegada analitzades les mancances i resoldre de manera immediata aquells aspectes que tinguin una solució ràpida. Es preveu presentar l’auditoria en un termini d’entre quatre i sis mesos, incorporant una bateria de propostes per revertir tots i cadascun dels aspectes que es determini que presenten deficiències. Font ha explicat que serà “molt clara i transparent”, que es compartirà amb els ciutadans i que “les mesures seran consensuades entre tots”.

Actualment, la comunicació entre Igualada i Barcelona disposa de 60 expedicions d’anada i 65 de tornada els dies feiners. L’evolució de la demanda ha estat creixent els darrers anys i ha passat dels 871.000 viatgers l’any 2013 als 921.000 del 2016. Tanmateix, tot i que s’han reduït respecte a anys anteriors, el servei acumula queixes per part dels usuaris vinculades en gran part a la manca de fiabilitat en el compliment dels horaris.

Inspeccions a les hores punta

Durant el període de l’auditoria, es faran inspeccions i controls per comprovar el compliment de les condicions de prestació del servei a les hores punta del matí, migdia i vespre, als principals nuclis de generació de demanda i on ha estat detectada una major problemàtica com és el cas de les expedicions del matí amb sortida des d’Igualada, Esparreguera i Abrera i les tornades al migdia o vespre des de Barcelona. També es comprovarà l’estat dels vehicles i de les parades (elements de senyalització, informació, capacitat i seguretat). Un altre aspecte que es vigilarà serà les condicions de prestació a bord dels mateixos vehicles per valorar-ne la capacitat, la comoditat i l’atenció del personal de conducció, tant per part del personal que realitzi l’auditoria com a través d’enquestes als usuaris.

Aquests treballs de seguiment i auditoria seran encarregats per l’ATM de Barcelona a empreses externes, prèvia la licitació corresponent, que treballaran conjuntament amb els serveis d’inspecció del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Arran d’aquesta auditoria sorgiran propostes de reordenació del servei o nous serveis necessaris per atendre millor la demanda detectada, tant pel que fa als horaris com als recorreguts; propostes de millora en relació al material mòbil, equipaments a les parades i informació als usuaris, i també detectar-se els possibles incompliments per part de l’operadora per a disposar dels elements objectius necessaris per a poder exigir les responsabilitats corresponents, en el marc de la normativa vigent.

Una comissió de seguiment formada per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, el Departament de Territori i Sostenibilitat, els ajuntaments i l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) es reunirà periòdicament per avaluar l’estat dels treballs i consensuar les propostes d’actuació.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

La nova plaça del Pi de Santa Margarida de Montbui ja està a punt

Quan només falta la plantada de tres aurons blancs que presidiran el renovat espai de la Plaça del Pi, les obres de remodelació i...

Totes les fires que se celebren a Igualada

Fira d’Igualada és una entitat sense afany de lucre. Neix l’any 1951 amb la finalitat de fomentar fires, mercats, festes i potenciar el comerç...

“En cap cas es vol construir un macropolígon a la Conca”

Entrevista a Raquel Serra, gerent de la Mancomunitat de la Conca d`Òdena Una de les persones que millor coneixen el contingut del Pla Director Urbanístic...

“Paisatges i racons de l’Anoia”, un valuós reportatge gràfic de Joan Sala i Joan Felip

La Aquests dies, a la Sala d’Exposicions de l’Arxiu Comarcal de l’Anoia, amb el reclam de: “Paisatges i racons de l’Anoia” s’exposen 43 fotografies...

67 anys de Fira (part 1)

67 anys de Fira (part 2) El context econòmic i social dels anys 50 va ser favorable (després d’un anys anteriors de greu davallada econòmica...
Compartir