Especial: La visibilització de les dones als mitjans de comunicació

8 de març de 2020

L’especial “Dones” d’aquest any es proposa -a partir d’unes converses amb expertes en diferents àmbits de la comunicació local- de dur a terme un estudi més o menys profund sobre la presència i visibilització d’algunes professionals significades en aquests mitjans, bo i deixant obert l’interrogant sobre fins a quin punt a les nostres contrades podem parlar d’una consolidada igualtat de gènere a totes les plataformes -ràdio, televisió, premsa escrita i digital- d’aquests sectors de la comunicació. Es tracta, doncs, d’un retallat estudi que apunta a posar en coneixement de la ciutadania l’agenda real de dades professionals de les dones que participen, a nivell laboral, en algun dels àmbits de la comunicació, mostrant al seu torn en quina mesura -aquestes- han pogut contribuir a trencar el sostre de vidre de la llarga i escassa presència femenina amb càrrecs significats als mitjans; i, el que és més, poder combatre a favor d’uns drets igualitaris entre homes i dones aquells estereotips sexistes secularment imposats.

Tanmateix, i d’un cop d’ull, tot i que resulti excepcional el fet de trobar tres dones directores de mitjans locals; és important de subratllar que –encara als nostres dies- es pugui constatar que a la demarcació de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena no se supera el 25 % de la presència de dones en les seccions més valorades del món de la comunicació, com és el cas de la difusió de les notícies, ja siguin televisades, radiades, de les xarxes digitals o de la premsa tradicional, independentment de disposar cadascuna del millor dels currículums. Tot això succeeix, malgrat haver canviat per complet actualment la manera d’entendre el periodisme quan, de fet, ha deixat de ser tan sols un mitjà més per a convertir-se en una eina amb la qual les professionals han de poder defensar a tothora i amb autoritat femenina la seva feina, un treball periodístic de qualitat.

Al capdavall, a més de posar en valor a aquestes grans dones (entrevistades); la idea persegueix que algun dia esdevingui realitat un únic objectiu: “Les dones mereixen una equitativa presència i veu en el Món de la Comunicació”.

Dones als mitjans de comunicació: Pia Prat Jorba

Dones als mitjans de comunicació: Pepita Segura Abad

Dones als mitjans de comunicació: Montse Sanou

Dones als mitjans de comunicació: Mireia Guilella

Dones als mitjans de comunicació: Mireia Rubio Molín

Dones als mitjans de comunicació: Carlota Martí Niubó

Dones als mitjans de comunicació: Montse Candàliga

Comparteix l'article:

Deixa un comentari