Dones als mitjans de comunicació: Montse Candàliga
D

8 de març de 2020

MONTSE CANDÀLIGA, locutora de Ràdio Igualada

Primers passos
La seva afició per la ràdio li ve de petita i de l’entorn familiar. El 1985 va entrar a formar part de la plantilla professional de Ràdio Manresa Cadena SER; i, sentint gran responsabilitat envers el medi, amb una formació autodidacta, es va consolidar com a locutora. Va viure l’època més efervescent de la ràdio, sense passar ni per prejudicis de gènere ni laborals, en contra va descobrir la competitivitat professional entre companys. Ara bé del que se’n sent plenament satisfeta és del seu nivell d’exigència cap al control de tot el que surt per antena.

Ràdio Igualada és la seva vida
Per a ella, la ràdio és la seva vida; i pel que fa a Ràdio Igualada entén que la seva projecció podia haver estat superior si realment s’hagués reconegut el treball de les persones que la fan. En aquest sentit, especialitzada en el terreny de la cultura musical i fins i tot servint-se dels més avançats recursos digitals, lamenta que aquesta secció de vegades quedi escombrada pel redundant pes de certs informatius. Així mateix, si bé les noves tecnologies i Internet ofereixen grans sortides a la comunicació radiofònica (immediatesa i actualitat de la notícia) lamenta la tendència recent a la filmació dels programes radiats: “Em sembla un trencament de la intimitat del locutori, la qual cosa fractura tota la màgia de la ràdio “, afegeix. Ràdio Igualada, per ser una ràdio municipal, més enllà de proposar-se donar veu i proximitat als seus radiooients, tracta amb massa deteniment les informacions des actes realitzats des de i pel consistori. Ningú, en anys, no ha actuat prou agosaradament per a dur a terme algun projecte més ambiciós i renovador … Ràdio Igualada s’ha decantat pel “anar fent”, diu.

L’abast social d’aquest mitjà
D’altra banda no es pot obviar que les xarxes socials han transformat substancialment el model de la radiodifusió locals fins restar-li aquell valor de la proximitat; però també és cert que li han concedit el poder d’arribar a tothom i ben lluny. No obstant això, el seu públic és majoritàriament adult; els joves s’han convertit en grans consumidors de xarxes socials deixant de banda la ràdio. Però, si entre ells, algú sent interès per aquest mitjà, un suggeriment: abans de decidir-se per un grau d’especialització cal cedir a tocar totes les tecles d’aquest canal comunicatiu.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?