Dones als mitjans de comunicació: Carlota Martí Niubó

92

CARLOTA MARTÍ NIUBÓ, periodista i cap de premsa

La salut del periodisme quan ella s’estrenava
Des de nena, l’afició per a explicar històries van ser uns passos per a l’accés al món de la comunicació; un univers que sense haver-se plantejat ser periodista va abocar-la enamorar-se d’aquest ofici. La seva primera gran responsabilitat va ser agafar el timó d’Anoiadiari, un mitjà digital amb pocs anys de vida però amb molta ambició, al qual, amb els seus coneixements, s’hi va adaptar plenament. Llavors, fa ja 10 anys, la salut del periodisme de la comarca era bona, sobretot per l’empenta d’una nova generació de periodistes joves i delerosos de treballar. Per descomptat, també hi havia un sa esperit competitiu entre els mitjans: la ràdio, la TV, el diaris tradicionals (La Veu de l’Anoia, Regió 7 …) i Anoia diari es va consolidar com el primer diari digital de la comarca.

Cap de redacció a Anoia Diari
En tant que dona, i sense passar per cap situació desafortunada per aquesta condició, agraeix la confiança del fundador del diari a l’hora de permetre-li liderar tan jove un projecte periodístic d’envergadura, un treball que va compartir amb altres companyes de professió ja que en aquella època aquest diari estava fet especialment per dones. I així és, el que la fa sentir més satisfeta d’aquell compromís periodístic, més enllà de creure en haver contribuït al creixement del diari, va ser l’èxit d’arribar a totes les persones de la comarca i explicar aquesta mateixa comarca des del punt de vista dels anoiencs … I el que és més, explicar allò esdevingut pel món des dels propis ulls d’algun anoienc forà.

Procedència i fiabilitat de les notícies
Avui entén que internet més que una sortida única per als nous horitzons de la comunicació és una realitat que convida a altres formes d’accedir a la informació; però cal qüestionar-se sempre la procedència de la notícia en qüestió. El periodisme de qualitat s’orienta cap a un consum de notícies en línia de pagament, totalment compatible amb les edicions en paper. En aquest sentit, és d’urgent necessitat formar la joventut en la detecció d’una desinformació que s’estén de forma vírica i amb continguts sense cap mena de filtratge. Des de fa un temps, ja no exerceix com a periodista. Ara està treballant en el que hom anomena el “Darkside”, i és cap de premsa de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona; explicar el projecte europeu als ciutadans de Catalunya i les Illes Balears la fa sentir molt realitzada.