8.2 C
Igualada
Dimarts, març 2, 2021

Dones als mitjans de comunicació: Pia Prat Jorba

PIA PRAT JORBA, directora de La Veu de l’Anoia

La perspectiva dels anys i el fet de ser dona
Sempre atreta pel món de la comunicació, va compaginar Ciències de la Comunicació amb Ciències Empresarials. Després de treballar en agències de publicitat i màrqueting de Barcelona i d’Igualada (Vives Vidal), una situació conjuntural la va portar a la direcció del diari. Amb la perspectiva de deu anys, reconeix que els inicis van ser durs en coincidir amb un moment ardu per a l’empresa. Jove i inexperta, però amb voluntat resolutiva, va afrontar una reestructuració de plantilla, assumint la gestió empresarial des d’un àmbit que abastava Igualada i comarca, i participant de la responsabilitat comunicativa amb les institucions, associacions, entitats, etc.

Si bé no ha estat fàcil portar una empresa com a dona, al seu torn tampoc ho és conciliar vida familiar i laboral, en la seva condició de mare; tot i així, Igualada fa còmode el dia a dia. D’altra banda, pel fet ser dona, empresària i jove, lamentablement, ha topat amb més d’un perfil d’homes que li han qüestionat, a més de la professionalitat, la seva autoritat. “L’herència de sistema patriarcal ha fet efecte en un estrat de senyors grans”, observa.

La direcció de La Veu, una filosofia empresa
Quant al diari, ha creat una filosofia empresa orientada a què tot l’equip (quatre dones i tres homes) treballi en base a una lliure adaptació horària sense restar efectivitat a la tasca professional de cadascú; un plantejament que ha donat pas a un equip molt implicat. “El nostre, és un gran equip!”, afegeix. Endemés, trenta-set anys d’un diari, que mai no ha fet vacances, i ha esdevingut líder a la comarca, són motiu suficient per sentir-se’n orgullosa tant per la gran tasca de l’equip de la Veu com la dels col·laboradors.

Premsa de paper versus premsa digital
De les tècniques digitals, el procés d’adaptació requereix estar a el dia i capacitat de resposta envers unes publicacions de rigor periodístic. A l’any 2018, precisament, La Veu digital va rebre el reconeixement de l’Associació de Premsa Catalana, pel seu disseny i continguts; mèrits que possibiliten guanyar quota de mercat a les visualitzacions. Amb tot, puntualitza: “El nostre punt fort segueix sent el diari de paper”; un rotatiu presentat en diverses seccions destinades a ser de l’interès d’un públic molt plural.

La joventut com a receptora d’informació
La joventut és molt conscient de què passa al món; però és un segment de població que no se l’ha tingut en prou consideració. D’aquí la nova secció: “Els joves tenim veu”.
I, a les joves periodistes, cal animar-les a què cursin els estudis de manera vocacional i que és comprometin a parlar de tot amb totes les conseqüències.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Tot plegat, per què?

Sóc dels que creuen que les manifestacions i destrosses d'aquests darrers dies no són només per protestar per l'empresonament del raper Pablo Hasél. Aquesta...

Els igualadins aturats ja poden demanar la Targeta de Compra Local amb 100 euros

Les persones en situació d’atur ja poden demanar, durant tot aquest mes de març, la Targeta de Compra Local. Es tracta d’unes targetes de...

El WhatsApp de Vilanova genera 650 interaccions en només 5 dies

El canal de WhatsApp de l’Ajuntament de Vilanova del Camí ha rebut en menys d’una setmana, 392 altes i ha generat 650 interaccions, moltes...

El Consell edita una guia sobre com crear una entitat sense ànim de lucre

El Consell Comarcal de l'Anoia ha editat 'Creació d'una entitat i l'acció voluntària', un document orientatiu sobre quins tipus d'entitats sense ànim de lucre...

[Vídeo] Un paracaigudista aterra al mig del carrer a Igualada

El vídeo ja corre per totes bandes. Un paracaigudista aterra al mig de l'Avinguda Doctor Pasteur d'Igualada, poc després de passar la rotonda que...
Compartir